• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • tvetalan

Hp påsen med 2 lock kan möjligen passa i en liggdel. De har två modeller, antar att du har den andra!

• Vokrona

Jag hade den vanliga (eller gamla) åkpåsen i min liggdel. Expediten i affären visade hur man kunde ha den.
    Vi la likson "väcket" på åkpåsen högst upp i vagnen, som om den skulle sitta i liggdelen och sen vek under överflödig ryggdel tillbaka in under åkpåsen. Blev inte alls knöligt och funkade som kudde också utan risk för trassel:) blev väldigt ombonat och mysigt!jag har en bild men kan inte lägga in den via iphone. Kan maila om du vill.

• jennyz

Inga fler synpunkter på vagnen? Är sugen på att köpa en, mycket pengar dock så känns bra att höra flera kommentarer före...
    Visst är den ganska rymlig? Jag har såklart sett den på affären men inte med bebis/barn i... ;) vår dotter är 11 mån nu (men rätt liten) inser nu att jag inte vill ha Emmaljunga vagnen som vi hade till storasystern som nu är fem, den är klumpig och sliten... Tycker att den verkar väldigt smidig, och bra med stora hjul även fram då vi bor i Norrland, så den borde klara snön rätt bra!?

• mitthemligajag
    jennyz skrev 2014-07-27 19:14:21 följande:

Inga fler synpunkter på vagnen? Är sugen på att köpa en, mycket pengar dock så känns bra att höra flera kommentarer före... smile5.gif
    Visst är den ganska rymlig? Jag har såklart sett den på affären men inte med bebis/barn i... ;) vår dotter är 11 mån nu (men rätt liten) inser nu att jag inte vill ha Emmaljunga vagnen som vi hade till storasystern som nu är fem, den är klumpig och sliten... Tycker att den verkar väldigt smidig, och bra med stora hjul även fram då vi bor i Norrland, så den borde klara snön rätt bra!?

Har inte provat med bebbe i än men rymlig är den! Och jag vet en bloggare som använder en buffalo mitt i norrlandet i all snö och är supernöjd hon har säkert skrivit massor om vagnen, tror hon heter Linnea Granström :)
  • Tizi

Dra av hela dragkedjan. Det är bara att fästa på den igen!

mitthemligajag skrev 2014-07-27 19:24:51 följande:

Har ett litet problem, vi fattar inte hur tusan man får av ligglocket, får man inte av det??

• mitthemligajag
    jennyz skrev 2014-07-27 19:14:21 följande:

Inga fler synpunkter på vagnen? Är sugen på att köpa en, mycket pengar dock så känns bra att höra flera kommentarer före... smile5.gif

Såg idag att hon skrivit en recension idag om buffalon
  • jennyz

Hur hittar du den? Googlade och hittade bloggen men inget om vagnen, har dock dåligt internet här i stugan så jag har inte kollat så mycket...

• jennyz

Jag kollade förresten på vagnen idag igen i butik, undrar om det verkligen är skönt att sova i sittdelen, den ska vara ergonomisk men det är lite konstigt att ha benen uppåt?

Svar på tråden Bugaboo Buffalo !