• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • Krusenberg
    Tizi skrev 2014-02-25 21:07:33 följande:
    Vad kul! Blev det en "vanlig" eller "all black" och varifrån?

Vanlig från babyplus.

Hoppas den kommer denna veckan men det är nog att hoppas för mycket!
  • emilsmamma
    Krusenberg skrev 2014-02-23 02:17:43 följande:
    Kan man inte använda solsufletten som myggsuflett?

Jo, alltså det finns ju ett "integrerat" myggnät. Väldigt bra i teorin. I praktiken inte lika bra, det sluter inte helt tätt hela vägen i nederkant. Tyvärr :(
  • Krusenberg
    emilsmamma skrev 2014-02-25 21:41:38 följande:
    Jo, alltså det finns ju ett "integrerat" myggnät. Väldigt bra i teorin. I praktiken inte lika bra, det sluter inte helt tätt hela vägen i nederkant. Tyvärr :(

Synd!

Får kanske komplettera med riktigt myggnät också?
  • tvetalan
    Krusenberg skrev 2014-02-26 19:55:13 följande:
    Synd! Får kanske komplettera med riktigt myggnät också?

Prova med breezyn först! Jag tror inte att myggnätet som är integrerat i suffletten SKA glappa. Något måste ju vara fel då ju. Kommer beställa/köpa breezyn i april :) har hört att vanlig suffla på sommaren blir väldigt varmt för bebbi
  • emilsmamma
    tvetalan skrev 2014-02-27 14:17:43 följande:
    Prova med breezyn först! Jag tror inte att myggnätet som är integrerat i suffletten SKA glappa. Något måste ju vara fel då ju. Kommer beställa/köpa breezyn i april :) har hört att vanlig suffla på sommaren blir väldigt varmt för bebbi

Myggnätet har lite samma design som regnskyddet, dvs går bara ner till ramkanten. Och eftersom den inte är rak utan har som en böj där bygeln sitter ungefär så bildas det som ett litet hål där. Kanten på nätet sneddar ju såklart över den biten. Har svårt att se hur det skulle vara annorlunda på någon annans vagn? Men solfunktionen verkar bra med ventilerande luckor. Återstår att se när sommaren kommer om det ljusa tyget släpper igenom mycket ljus bara, hoppas inte.
  • tvetalan
    emilsmamma skrev 2014-02-27 17:07:08 följande:

Myggnätet har lite samma design som regnskyddet, dvs går bara ner till ramkanten. Och eftersom den inte är rak utan har som en böj där bygeln sitter ungefär så bildas det som ett litet hål där. Kanten på nätet sneddar ju såklart över den biten. Har svårt att se hur det skulle vara annorlunda på någon annans vagn? Men solfunktionen verkar bra med ventilerande luckor. Återstår att se när sommaren kommer om det ljusa tyget släpper igenom mycket ljus bara, hoppas inte.
    Tycker inte det ska kallas myggnät om det glappar! Förstör ju funktionen totalt :(
  • emilsmamma
    tvetalan skrev 2014-02-27 21:36:43 följande:
    Tycker inte det ska kallas myggnät om det glappar! Förstör ju funktionen totalt :(

Jag vet.. Jag vart rätt sur när jag testade det! Tillbehör till Bugaboo är ju inte direkt billigt! Får se hur det känns när jag använder det i sommar, om det blir bättre på något sätt, typ om man kan nypa fast det. Annars blir det nog köpa separat myggnät tyvärr :/
  • Margaux

Någon som tycker man har rätt till att irritera sig över att de inte valt rostfria skruvar till hjulen? Båda mina fram är rostiga efter vintern. Vagnen förvaras inne men kyligt....

Svar på tråden Bugaboo Buffalo !