• Arwen77

Hyperemesis

Har fått fruktansvärt ont i huvet av ondansetron och precis som du kjj blivit ganska väck tycker inte dom gav så mkt. Vem var samordnare för dina kontakter, kjj? Hur kräver man hjälp? Skriker man? Ber man anhöriga hota? Om jag nästa gång säger; om jag inte får bättre hjälp + samtalsstöd så orkar jag inte, då måste jag ta bort mitt önskade barn!!!! Vad kommer dom att säga? Jaha? Eller? Känns som ALLA jag träffat hittills varit lobotomerade. Som att dom vill gå å fika eller gå hem. Vad ska jag säga?

• Arwen77

Tack Isabell! Hur är det med dig då? Det värsta är nog att ingen läkare kan/vill ge mig något som helst hopp om att det kommer bli bättre! Jag behöver det så väl, annars kommer jag inte att fixa det!

• Arwen77

Shit, jag fattar inte hur har du orkat igenom 3 st?! Vänjer man sig efter ett tag? Har man ett psyke av stål? Jag mår MYCKET bättre när jag går dropp och dagen efter. Fattar inte varför, men så är det. Det enda som hjälper.

Zofran gjorde ingen större verkan tyvärr. Newbie: är i v 14+0 idag.

• Arwen77

Karin, du skriver otroligt bra och det hjälper jättemycket att läsa dina inlägg om dina erfarenheter!! Jag har faktiskt funderat mkt på mindfullness och tänkte försöka prova det, men det vore ju bäst med handledd typ hypnos eller nåt? Vad vet jag....? Kanske kan hitta nåt på nätet. Håller med dig fullständigt i det du skriver, den mentala biten är fruktansvärd och den glöms ju helt bort i sjukvården! Ska kräva en kurator omedelbart nästa gång jag blir inlagd, vilket jag gissar blir nästa v.
    Tack för dina inlägg!

• Arwen77

Stina: välkommen hit! Är det första barnet? Finns det inget annat sjukhus du kan åka till ?

• Arwen77

Ja jag har en liten kille på 16 månader. Han har ingen dagisplats eftersom jag fortfarande är fl. Denna v kommer hans farmor upp från Småland för att bo här och hjälpa till. Vi försöker pussla ihop det så gott det går. Mådde ju inte så här dåligt första gången så detta är nytt för mig!! Jag vet ärligt inte hur jag ska stå ut! Jag tycker det har hjälpt att vara inlagd iaf nu senaste gången då jag trivdes med personalen på avd. Man får en liten paus och lite dropp (eller mycket om man är uttorkad).
    Idag är illamåendet överjävligt och dämpas inte en enda sekund trots full medicinering jag har skrikit, gråtit och skrikit lite till. Det hjälper ju lite för stunden. Fattar inte varför magsäcken gör så vrålont hela tiden!!?
    Sambon gör allt här oxå, och jag är bara ynklig! Hur var det för dig första gången?

• Arwen77

Newbie: försök drick! Åk in om det blir för jobbigt!
    Dompan: oki, du får svara när du orkar
    Åkte till ett annat sjukhus idag, Huddinge sjukhus (Karolinska) måste säga att det var en helt annan attityd där och en annan kunskap om tillståndet! Fick träffa en jättebra läkare! Jag känner mig nöjd och glad att jag släpade mig dit.

• Arwen77

Men shit, så kan du väl inte ha det?! Jobbar du inom vården? Isf borde dom ju känna till tillståndet. Lergigan comp mår jag skit av, får hemsk hjärtklappning men jag klarar mig hyfsat utan just nu. Jag är sjukskriven.

Svar på tråden Hyperemesis