• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • knytet nr 2

Blääää blir ingen igångsättning idag :( förlossningen har fullt så vi får vänta till imorgon. Och hoppas det finns plats då istället... Känns surt då jag hunnit laddat för idag men bara att ta det som det kommer. Ska vila hela dagen idag o hålla tummarna för imorgon istället!

• Dompans mamma
    knytet nr 2 skrev 2013-04-12 09:18:54 följande:
    Blääää blir ingen igångsättning idag :( förlossningen har fullt så vi får vänta till imorgon. Och hoppas det finns plats då istället... Känns surt då jag hunnit laddat för idag men bara att ta det som det kommer. Ska vila hela dagen idag o hålla tummarna för imorgon istället!

knytet nr 2 skrev 2013-04-12 09:18:54 följande:

Vad tråkigt. Hoppas det sker i morgon då. Lycka till!!!
  • Dompans mamma
    Arwen77 skrev 2013-04-12 09:26:40 följande:
    Heeej Dompans mamma välkommen hit nu kan vi snacka här istället

Arwen77 skrev 2013-04-12 09:26:40 följande:
    Heeej Dompans mamma välkommen hit nu kan vi snacka här istället

Haga. Ja. Tackar! :) Härligt att se att flera mår piss. Hihi. Är det någob mer här som fått problen med hjärtat? Fått otroligt låg puls till och från. Pga att kroppen inte orkar mer.
  • Litenskit

Hej! Skönt o veta att man inte är ensam

Jag är i vecka 12 och har varit sjukskriven i fem veckor. Jag mår ganska ok så länge jag är sängliggande, men så fort jag gör något kommer illamåendet, kräkningarna och yrseln

Med förra barnet gick det över runt v20, så man får väl se.

Jag har redan börjat känna av fogarna också och det känns inte så kul...

• cii

Det gick inte vägen här. MA.
    Fick dock stora problem med Takykardi (hjärtat) och ryggen var helt förstörd!! Aldrig varit så dålig som då. Går på cytotec-behandling nu. Omgång 2 då allt inte kommit ut :(
    Helt sjukt att säga att det är en lättnad. :( Jag kommer börja med preventivmedel för att sedan göra en vårdplan med BM innan vi ens tänker tanken på detta igen!
    Som det känns nu är jag sååå lycklig för dem två vi har att jag tvekar till en till. Det behöver ju inte bli lika illa, men man vet ju aldrig.

• Arwen77

Cii: va tråkigt! Men förstår nånstans att det känns som en lättnad samtidigt. Förstår att du är lycklig över dom två du har! Jag vill ju oxå ha två, men det blir inga fler sen. Bara detta går vägen så lycka till i framtiden!

Litenskit: hej o välkommen hit skönt att du säger att det gick över i v 20, hoppas mitt oxå gör det får du några mediciner ?

• Dompans mamma
    cii skrev 2013-04-12 11:21:14 följande:
    Det gick inte vägen här. MA. Fick dock stora problem med Takykardi (hjärtat) och ryggen var helt förstörd!! Aldrig varit så dålig som då. Går på cytotec-behandling nu. Omgång 2 då allt inte kommit ut :( Helt sjukt att säga att det är en lättnad. :( Jag kommer börja med preventivmedel för att sedan göra en vårdplan med BM innan vi ens tänker tanken på detta igen! Som det känns nu är jag sååå lycklig för dem två vi har att jag tvekar till en till. Det behöver ju inte bli lika illa, men man vet ju aldrig.

cii skrev 2013-04-12 11:21:14 följande:
    Det gick inte vägen här. MA. Fick dock stora problem med Takykardi (hjärtat) och ryggen var helt förstörd!! Aldrig varit så dålig som då. Går på cytotec-behandling nu. Omgång 2 då allt inte kommit ut :( Helt sjukt att säga att det är en lättnad. :( Jag kommer börja med preventivmedel för att sedan göra en vårdplan med BM innan vi ens tänker tanken på detta igen! Som det känns nu är jag sååå lycklig för dem två vi har att jag tvekar till en till. Det behöver ju inte bli lika illa, men man vet ju aldrig.

Beklagar! Vilken vecka var du i? Har också fått problem med hjärtat. Dubbelslag, hoppar över slag och väldigt låg puls. Vad hände med ditt hjärta? Påverkade det att du fick MA?
  • Dompans mamma
    som en sol skrev 2013-04-12 16:10:00 följande:
    Dompans mamma: vad har du fått för mediciner och vilka doser?

som en sol skrev 2013-04-12 16:10:00 följande:
    Dompans mamma: vad har du fått för mediciner och vilka doser?

Jag äter Lergigan Comp. Gått ner från 7 om dagen till 2 Lergigan äter jag 1 på kvällen. Dess två får jag öka dosen på efter behov. Primperan 3 ggr/dag. Vågar inte ta dessa mer än 1 när för att jag ska kunna ta mig till MVC. Pyridoxin Recip. (B6)
Svar på tråden Hyperemesis