• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • som en sol

Verkar: nej, varje tugga var en kamp mot spyorna. Ofta spydde jag mitt i en tugga och fortsatte sen äta av samma mat. Jag åt för att jag mådde ännu sämre om jag inte gjorde det. Det mesta kunde jag inte alls tänka mig att sätta i munnen, men andra saker så kunde jag i alla fall sätta i munnen (vad varierade), även om jag sen spydde upp det.

• Arwen77

Ojojoj, värsta kvällen hittills kan inte skuta spy!! Vet inte vad jag ska göra!! Känns som jag dör

• verkar
    Arwen77 skrev 2013-04-15 19:37:13 följande:
    Ojojoj, värsta kvällen hittills kan inte skuta spy!! Vet inte vad jag ska göra!! Känns som jag dör

Arwen77 skrev 2013-04-15 19:37:13 följande:

Åk in till sjukhuset och se till att fu får dropp, diplomet di känna dig bättre. .
  • Arwen77

Ja jag måste nog det. Känns som jag är för svag bara ...tror ni man kan få sjuktransport?

• Me2

knytet nr 2 : Grattis !

Arwen : hur går det ? Tror att det är bra att få lite dropp för att bryta spy trenden för en stund...... 

• verkar
    Arwen77 skrev 2013-04-15 21:09:21 följande:
    Ja jag måste nog det. Känns som jag är för svag bara ...tror ni man kan få sjuktransport?

Har du ingen annan som skjutsa dig?
  • Queen 11

För mig gick det aldrig över men jag slutade att spy efter ca halva tiden. Åt Lergigan comp hela tiden, de hjälpte dock inte speciellt mkt när det var som värst. Var inlagd med dropp i vecka 9. Har aldrig mått så dåligt så jag vet precis vad du går igenom. Så här blir det inga fler barn, har två stycken.  

• Arwen77

Väntar nu på gynakuten. Är såååå törstig!! Någon som vet om man kan få hög vilopuls när man är uttorkad?

Svar på tråden Hyperemesis