• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • som en sol

Dompans mamma: åtminstone kan man få dropp på sjukhus för att bryta illamåendet, utan att ha ketoner. I droppet kan du också få medicin intravenöst, vilket kan fungera bättre än tabletter om du annars spyr upp dem. Jag fick aldrig ketoner eftersom jag åt och drack som besatt, men var inlagd vid ett tillfälle och borde helt klart ha varit det mycket tidigare.

• verkar

Som en sol- var det du som ville äta eller tvingade du dig själv äta? För mig räckte det att tänka på mat/dryck så kräktes jag. Jag skulle inte kunna äta om så mitt liv hängde på det. Därför farsenerar det mig att du kunde det att du blev sugen etc...

• Dompans mamma

Arwen77: Jag är helt förstörd. :'( Orkar inte resa mig upp igen. Var pest och pina att ta mig till läkaren. Fick remiss till Danderyd för att få dropp. Hoppas jag orkar ta mig dit i morgon. Är fortsatt sjukskriven 3 veckor till. Och ska öka till dubbel dos med lergigan comp.

• Arwen77

Åh nej, va trist att du mår så dåligt! Hur var dina värden ? Ska du bli inlagd då eller?

• knytet nr 2

Hej tjejer! Efter en härligt kontrollerad förlossning med smått kaotiskt slut är han nu äntligen här :) vår lille prins föddes i natt 01.33! Han vägde 3360g o är 50cm lång!
    Vår mår alla bra men är trötta efter den långa resan.
    Illamående o kräkningar är nu ett minne blott :)

Svar på tråden Hyperemesis