• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Me2

Hittade det här på Pregnancy Sickness Support (Hyperemesis) UK facebook sida från 9/4:
    Wow, big news in America today that the canadian pregnancy sickness drug Diclectin has been awarded a licence in the USA for treating pregnancy sickness, under a new brand name Diclegis. When used pre-emptively in second+ pregnancies it has been found to significantly reduce severity. World expert Caroline Maltepe will be presenting her research at our HCP conference in London in September!http://www.fda.gov/NewsEvents/Newsroom/PressAnnouncements/ucm347087.htm

Kanske någon som kan höra med sin läkare om det finns som alternativ här ??

Vill även tipsa om sidorna www.pregnancysicknesssupport.co.uk. och www.hyperemesis.org har hittat mycket info där som jag tänker skriva ut och ta med till BM och läkare när det är dax.

• Arwen77

Usch, nu är jag på gynakuten med värk och blödning håll tummarna för mig!

• Dompans mamma
    Arwen77 skrev 2013-04-13 18:34:45 följande:

Åh! Håller tummarna! Min blödning kpm tillbaka idag. :/ Tror den uppstår när livmodern växer. Tänker på dig!!!
  • Isabell228

Håller tummarna för att allt går bra och du får den bästa möjliga hjälp man kan få!
  • Arwen77

Tack alla! Jag har tydligen en lågt liggande moderkaka som kan blöda lätt, sen hade jag svampinfektion. Så det gick bra

• Dompans mamma
    Arwen77 skrev 2013-04-14 12:06:45 följande:
    Tack alla! Jag har tydligen en lågt liggande moderkaka som kan blöda lätt, sen hade jag svampinfektion. Så det gick bra

Arwen77 skrev 2013-04-14 12:06:45 följande:

Åh! Nu släppte en tung sten inom mig. Underbart att höra! Som jag misstänkte! Har också lågt liggande moderkaka. Och den släpper i kanterna nu när livmodern växer så mycket. Känner när den växer denna vecka och är mog dörför jag blöder nu.
Svar på tråden Hyperemesis