• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Sofiaarmann

V20 försvann det för mig. Men det är nog tyvärr väldigt olika Styrkekramar till dig! 

• Serla
    Sofiaarmann skrev 2013-02-20 15:09:32 följande:
    V20 försvann det för mig. Men det är nog tyvärr väldigt olika Styrkekramar till dig! 

Åh, vad skönt att det gick över för dig. Jag sover på toagolvet eller sittande för att jag mår så illa fortfarande.
  • Arwen77

hur går det för dig? min förra grav blev det mkt bättre i v 10, denna vet jag inte....fruktansvärt just nu, är i v 7.

• Serla

Jag har Primperan och Ondesatron. Har provat Lergigan Mite, Lergigan Comp och Postafen förut helt utan verkan...

• Isabell228

Känns bra att veta att man inte är ensam i detta. Jag är gravid i vecka 17 och har mått dåligt sedan vecka 7. Blev inlagd 4 dygn i vecka 10 och fick då medicin och dropp. Lergigan comp och Primperan. Fick då diagnosen Hyperermesis Gravidarum. Jag har sedan dess fått åka in till sjukhuset för dropp 2 gånger till efter att ha haft ketoner i urinet. Har kännt mig lite bättre de senaste dagarna men har drabbats av återfall med kraftiga kräkningar innan så man oroar sig för att det ska komma igen. Hur gör ni med att komma igång med att äta som vanligt igen? Jag har väldigt svårt att äta och dålig aptit. Kan ni jobba? Jag är sjukskriven några veckor till och har varit det sedan 2 månader tillbaka. Kan ni jobba heltid eller halvtid?

• Arwen77

Jag är fortfarande föräldraledig m min son så jag slipper krångla med sjukskrivningar. Har dock svårt att ta hand om honom men får hjälp av mina föräldrar. Räknar kallt med att detta ska bli bättre i v 11 som förra gången!! Känner mig så stolt för jag kunde gå upp, äta mjölk m flingor , ge min son frukost och klä på honom!

• Serla
    Isabell228 skrev 2013-02-26 08:34:02 följande:
    Känns bra att veta att man inte är ensam i detta. Jag är gravid i vecka 17 och har mått dåligt sedan vecka 7. Blev inlagd 4 dygn i vecka 10 och fick då medicin och dropp. Lergigan comp och Primperan. Fick då diagnosen Hyperermesis Gravidarum. Jag har sedan dess fått åka in till sjukhuset för dropp 2 gånger till efter att ha haft ketoner i urinet. Har kännt mig lite bättre de senaste dagarna men har drabbats av återfall med kraftiga kräkningar innan så man oroar sig för att det ska komma igen. Hur gör ni med att komma igång med att äta som vanligt igen? Jag har väldigt svårt att äta och dålig aptit. Kan ni jobba? Jag är sjukskriven några veckor till och har varit det sedan 2 månader tillbaka. Kan ni jobba heltid eller halvtid?
    Jag är helt sängliggande sedan en månad in i graviditeten. Har liksom du återkommande kraftiga kräkningar. Känns som att medicinen hjälper lite grann och sedan bara smäller det igen.
  • Isabell228

Svårt att beskriva för andra hur dåligt man mår när man säger att man är gravid och mår illa och kräks. De flesta mår ju inte så här dåligt och tycker att det är konstigt att man mår så dåligt och så länge. Tar på krafterna både fysiskt och psysiskt.

• Arwen77

Så sant!! Jag har inte tagit mig upp ur sängen än. Vaknade kl 7. Känns lugnt i magen nu, ungefär som efter en magsjuka typ ....öm och mörbultad. Är rädd att det ska dra igång igen om jag går upp

Svar på tråden Hyperemesis