• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Me2

Newbie : Hoppas att det är en vändning på g !
    Det flashade till ett minne där med det du skrev om att illamående är en biverkning, jag kommer svagt ihåg att jag läste det när jag tog dem sist och tyckte att det var så hysteriskt. Hur kan en medicin man tar mot illamående ha illamående som biverkning ?!?!

• Arwen77

Newbie: spännande med kub! Är du i v 12 nu?
    Jag är fortfarande inlagd på sjukhuset är så ledsen idag, ligger mest bara och gråter känns så hopplöst!!! Vet inte vart jag ska få styrka ifrån. Väntar på att läkaren ska komma, nya prover ska tas.

• Newbie84

Me2 hoppas att det vänder, börjar kännas lite så faktiskt! Arwen är i v 11+5 idag. Din stackare hoppas att du visar bättre värden och får komma hem snart!

• Arwen77

Pratat med läkaren nu. Inget nytt under solen, även fast det inte hjälper med primperan o lergigan ville hon inte skriva ut nåt annat i nuläget. Fan i helvete man får prata med en läkare i 3 minuter som sen far iväg nån annan stans. Känns ju inte som någon verkligen tar dig tid. Eller så är det så att dom inte vet nåt annat och sticker för att slippa svara? Hon sa att "men du MÅSTE ju äta, varför du inte äta? Inte bra för bebis att leva på dropp"! Mmmh...just det, jag har gått ner i vikt oxå. Hon verkar inte fatta ett skit av detta! Äta? ja, gärna om jag fick behålla det! Men det funkar ju inte! Hennes geniala lösning: primperan. Ja det har jag ju tagit i flera veckor utan resultat! "Ja men vi provar det, hej då".

• cii

Arwen - fy vad tråkigt!! :( Det sista man behöver är att inte bli hörd eller tagen på allvar.
    Själv har jag varit på gynakuten 2 ggr redan då allt inte vill komma ut :( känns så hopplöst och jag är livrädd för att få en infektion. Sist jag hade MA gick det jättebra och snabbt, men nu har jag dragits med detta i snart 2 v. Och HCG är högt än :(

• Newbie84

Arwen förstår hur du känner, läkaren jag träffa på mvc kändes nonchalant och att man ska se det positivt då illamående är ett bra tecken på en frisk bebis... Jag har en hög smärtgräns och hade inte sökt hjälp om det inte var för att man går under och är helt förtvivlad. Frågat 2 läkare om det finns annan medicin och de sa att nej tyvärr...klart du ätit om du kunnat det är ju ingen som vill må så, är du på en gynekologisk avdelning? Verkar konstigt med så oförstående personal. Har vart på kub och är i v 12+ 1 och fick 1:3150 så det kändes skönt iaf dessutom hade den armar och ben osv och blåsa och lungor i magen... Så något positivt i dag. Btw någon som spydde utanför hissen på ultraljudet blääää

• Arwen77

Newbie: skönt att kub gick bra!! Det är ju lite nervöst innan tycker jag. Jo jag låg på en gynavd. Helt värdelösa läkare, noll empati, noll kunskap, noll erfarenhet, noll intresse. Läkaren idag menade att det hör till graviditeten att må så här! (?!!) Provar ett annat sjukhus nästa gång! Nu är jag hemma och mår skit

• Arwen77

Just när jag låg och grät råkade läkaren komma och frågade då förvånat: " men varför gråter du"?! Ja...för att jag mår så fruktansvärt illa, svarade jag. Hon log och sa att sånt här hör till och att det finns dom som mår mkt mkt sämre än mig, att det inte var ketoner i urinen idag och att jag ska åka hem. Men jag sa att jag är rädd för att åka hem, ja men det är inget vi kan göra nåt åt, sa hon. Ta primperan och åk hem.

• Dompans mamma

Tar du Lergigan Comp Arwen77? Börjat med 2 st 2 ggr om dagen och har varit ute på promenad idag! Ta 2 comp och en primperan. Vill så gärna kunna hjälpa dig!

Svar på tråden Hyperemesis