• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • verkar
    Arwen77 skrev 2013-04-16 11:47:18 följande:
    Väntar nu på gynakuten. Är såååå törstig!! Någon som vet om man kan få hög vilopuls när man är uttorkad?

Skönt att du kom iväg iallafall, snart kommer du må bättre.
  • Arwen77

Tack, jag hoppas det känns som magen är helt trasig!
    Hur har det gått för dig Dompan?

• Dompans mamma

Fick remiss till Danderyd för dropp. Är dock för svag för att ta mig dit. Försöker få i mig så mycket vätska jag kan här hemma. Skönt att du får hjälp Arwen77

• Arwen77

Men oj, kan du inte få skjuts eller sjuktransport ? Hade du ketoner? Jag hade ketoner +4 idag
    Ni som har erfarenhet; hur mkt dropp har ni fått när ni haft ketoner? Hur snabbt gick det innan dom försvann och ni blev bättre?

• Serla
    Arwen77 skrev 2013-04-16 16:11:55 följande:
    Men oj, kan du inte få skjuts eller sjuktransport ? Hade du ketoner? Jag hade ketoner +4 idag
    Ni som har erfarenhet; hur mkt dropp har ni fått när ni haft ketoner? Hur snabbt gick det innan dom försvann och ni blev bättre?

Jag har haft det, låg inne i fem dagar och fick elektrolyter och vanligt dropp under hela tiden på sjukhuset. Du frågade om pulsen också, jag tror att man kan få högra puls vid uttorkning, jag hade jättehög puls och då sa läkaren att det kunde bero på det. Hur är det nu? Blev du inlagd?
  • Arwen77

Jo jag är inlagd m dropp nu. Har fortfarande inte kissat dock. Fick bara en påse, känns inte som att det räcker. Vi får se om jag får mer sen. Känns ensamt här och jag längtar redan hem, inte kul m sjukhus

• Dompans mamma

Vilket sjukhus ligger du på Arwen77? Be om en påse till. Kissade inget alls på hela dagen när jag fick dropp. 2 påse är nog förlite. Kram

• Arwen77

Ligger på Södertälje, inget vidare sjukhus, väljer nog Huddinge nästa gång . Har iaf fått en påse till nu ska du åka in nåt för att få dropp? Hade du ketoner i urinen?

Svar på tråden Hyperemesis