• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Dompans mamma

k. Jag tillhör Danderyd. Nej. Har inte ketoner. Konstigt nog. Men min läkare vill ändå att jag ska få dropp då jag börjar flagna på huden. Orkar inte ta mig dit bara. Har druckit ca 15 ml idag. Inte bra. Men har fått i mig en halv melon. Så är stollt över mig själv!

• Serla
    Arwen77 skrev 2013-04-16 21:44:41 följande:
    Har du varit inlagd flera ggr ?

Ja, fem dagar ena gången, fyra andra gången och fyra gånger under en heldag för dropp.
  • Arwen77

Ok, brukar du bli bättre med illamående o kräkningar då? Jag tycker det känns bra med droppet. Ketonfri idag

• Arwen77

Åh men din stackare!! Tror nog det bästa vore att åka och få dropp ändå!
    Jag mår mkt bättre idag! Första gången på 7 veckor som jag inte mår illa!!!? Hmm...mycket märkligt! Men såååå skönt med en paus! Jag skiter i om det kommer tillbaka snart, just nu är det underbart! Har just ätit den godaste portionen mat i hela mitt liv det smakade GOTT, otroligt!!?
    Måste fråga hur stor dos lergigan comp ni tar? Läkaren igår sa att jag kan ta 2 st 3-4 ggr/dygn. Men läkaren idag sa att jag ska ta 1st 2ggr per dag!? Ååååh blir så trött på olika bud!

• Dompans mamma

Min läkare sa att man får äta 10 st om dagen. Blev ordinerad 7 i början. Sen trappade jag ner till 2 om dagen på eget bevåg. Men på läkarens ordination ska jag nu ta 2 st 2 ggr om dagen. dvs 4 st.

• Newbie84

Träffat läkare som tyckte att mina 8 lergigan comp och 3 primperan var helt sjukt men det var gynakuten som ordinerade. Nu ska jag bara ta Max 2 primperan och 1-2 lergigan comp och 1 lergigan... Mår dock något bättre faktiskt dvs spyr lite mindre. Hon mena på att en biverkning på lergigan comp är illamående så tar man för många kan det bli värre... Har gått ner ca 3 kg och ännu har jag svårt att äta, dock kan jag dricka äppeljuice :) Får väl testa sig fram. Ska på cub i morgon det blir spännande. Hoppas att det går bättre nu och att tiden går snabbt, min sänghalva har blivit nerliggen efter alla veckor som jag legat. Kämpa på nu alla, och dompan in och få drop min läkare säger att man mår bättre och får iaf lite hjälp av att bryta av IOM att man mår illa också av att inte få i sig något ju

Svar på tråden Hyperemesis