• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • WeeBee

Jag var på Mölndal. På förlossningen var det tre patienter å 6 personal.
    På BB var det 17 platser å bara 9 patienter...så det var väldigt lugnt!

• MissKaos

Det har fötts färre än beräknat i juni.

Dom har det gräsligt på fl, men jag tror det är samma status på hela sjukhuset undrr sommaren. Vi var tre syrror förra veckan brukar vara fem. Ingen sekr. En av ssk ny vik skitduktig men ny..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • WeeBee

Oki...fast jag födde 15 juli å personalen på Mölndal sa att det varit lugnt...även om arbetsbelastningen över lag är hög.

Klart att det är svårt att veta hur många patienter det kommer varje dag...det varierar ju så klart...men jag hade tur i alla fall!

Däremot sa koordinatorn att det var fullt på Östra samma dag som jag åkte till Mölndal.

• MissKaos

Bra att dom har koordinator! Jag fick föda sonen på spec pga fullt på normalen. Jätteskönt.. dom har ju mer tid osv. Hade dessutom två bm i slutet. Den ena den som höll i vår flkurs...

WeeBee skrev 2013-07-20 20:41:04 följande:
    Oki...fast jag födde 15 juli å personalen på Mölndal sa att det varit lugnt...även om arbetsbelastningen över lag är hög.

Klart att det är svårt att veta hur många patienter det kommer varje dag...det varierar ju så klart...men jag hade tur i alla fall!

Däremot sa koordinatorn att det var fullt på Östra samma dag som jag åkte till Mölndal.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82

Åkte in i torsdags och var på östra vid 8. Barnmorskan sa att en läkare skulle komma vid 9 och sätta in en ballongkateter.

Detta gjordes. Kändes sådär. Sen var d och vänta. Var ute och gick. Hade mina förvärkar. Fick stanna flera gånger.

Kom tillbaka till avd. Kände mer och mer ont. Då fick jag kvaddlar vid ländryggen. Fyyy vad det brände. Hade även värmedynor för i ryggen kändes d mest. Fick dock värme utslag.

• TeddyGirl82

Vid 18 tog dom in läkaren för att göra ett ultraljud på katetern. Ocj sen när hon kände sa hon men herregud hon e ju öppen 5 cm men den hade inte ramlat ut när man var öppen som man ska, 3cm, för den hade fastnat mellan livmoder och bäcken.

Då togs den ut. Fick dropp. Sen eda. Och lustgas en stund. Eda hjälpte bäst. Vid 22 kom ny sköterska. Och jag var öppen 8 cm.

Sen blev d jobbigt. Fick feber och hennes puls låg på 170-190. Till slut var jag öppen helt vid 1:30. Men bebisen ville inte ner i kanalen. Hon var vänd fel.

• TeddyGirl82

Vid 02:45 kom förlossnings läkaren och tog blodprov på hennes huvud. Och sa att om inte pulsen går ner på 30 min blir d kejsarsnitt.

Hon såg min kurva hela tiden. Och 03:10 kom dom och sa d blev snitt. Ut med sängen. Mannen andra kläder. Upp till operation. Bedövades. Kopplades upp på massa saker. Tvättades och sen börja dom. Hon satt fast i bäckenkanalen så dom fick dra ocv slita och d var jobbigt. Kändes hemskt. Men 03;36 kom hon ut. Jag fick åka till uppvaket i 30 min sp benen gick och röra. Sen ner. Och se vår lilla tilde. 52cm lång och 3495g.

Ligger kvar än ont i magen och går på antibiotika och alvedon för jag inte ska få infektion för hennes fostervatten lukta illa och för febern. Men måndag kanske vi åker hem.

• WeeBee

Grattis Teddy! Å Grattis till dig Septembarn
    Det är underbart att läsa att det gått bra...trots vissa icke planerade incidenter.

• MissKaos

Fy. Läste gp idag. Jag som hade en bra fl sist blev orolig. Läs inte!!

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013