• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82

Det kommer bli en lång dag idag. Inte sovit ett skit inatt. När jag kände att d inte gick mer tog jag tabletterna bm gav mig, minns inte namnet. Var vid 23.30. Började väl verka vid 00.30. Så fort jag kände jag kunde somna kom d en värk eller så började min förbannade man snarka. Hör han genom öronpropparna t o m. E så irreterad av sömnbristen. Så blir en lång dag idag...

• MissKaos

Tror ändå det är bra stt kroppen startar upp själv det gör fl lättare. Hoppas du är öppen många cm kl 8!

TeddyGirl82 skrev 2013-07-18 05:21:34 följande:
    Det kommer bli en lång dag idag. Inte sovit ett skit inatt. När jag kände att d inte gick mer tog jag tabletterna bm gav mig, minns inte namnet. Var vid 23.30. Började väl verka vid 00.30. Så fort jag kände jag kunde somna kom d en värk eller så började min förbannade man snarka. Hör han genom öronpropparna t o m. E så irreterad av sömnbristen. Så blir en lång dag idag...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-18 06:18:26 följande:
    Tror ändå det är bra stt kroppen startar upp själv det gör fl lättare. Hoppas du är öppen många cm kl 8!

Ja det tycker jag med. Bm sa d e lättare med någon som börjat latebsfasen än ingenting. Blöder lite nu på morgonen. Det är inte klarrött utan mer brunt men d sa bm att man kan göra efter att hon har kännt på tappen. Snart blir d och bege sig. Duschat och packat d sista. Och d kommer bli varmt idag puh!
  • Dannii B
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-18 06:35:29 följande:
    Ja det tycker jag med. Bm sa d e lättare med någon som börjat latebsfasen än ingenting. Blöder lite nu på morgonen. Det är inte klarrött utan mer brunt men d sa bm att man kan göra efter att hon har kännt på tappen. Snart blir d och bege sig. Duschat och packat d sista. Och d kommer bli varmt idag puh!

Wohoo now we talking.. Bebis i famnen snart då TeddyGirl82
  • WeeBee

Lycka till TeddyGirl...äntligen är det din tur!

Själv är jag hemma nu! Kom hem igår å det är jätteskönt att få vara hemma!

Julie är underbar. Jag får sova gott på nätterna å det funkar bra på dagarna oxå...även om det bara är andra dagen hemma idag...men det är alltid nått

Kör hårt nu Teddy så att vi får höra om ditt lilla underverk snart!

• TeddyGirl82

Jag ligger här och våndas. Har en ballongkateter i mig. Och magen e seg men fått gjort nr 2 två gånger här men d e svårt. Sån jävla värk. Och d ska bli värre. Jag hoppas katetern vidgar som den ska. Vilar men kan inte somna

• MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-18 13:37:39 följande:
    Jag ligger här och våndas. Har en ballongkateter i mig. Och magen e seg men fått gjort nr 2 två gånger här men d e svårt. Sån jävla värk. Och d ska bli värre. Jag hoppas katetern vidgar som den ska. Vilar men kan inte somna

Låter sådär. Hoppas det sätter fart så bebisen kommer ut.
    Ja, det blir värre men sen blir det bättre!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Alla katetrar har en kuff dom msn fyller med vatten. Oftast för att den ska stanna i urinblåsa eller på annan lokalisation. Idrtta fallet tror jsg kuffen dvs ballongen används för att vidga bebisutgången.

SusannneL skrev 2013-07-18 19:15:31 följande:
    Ballongkateter? :)

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013