• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • MissKaos

Skum sd. Toppen av magen. Långvarig. Säker 5-10min. Obehagligt lätt lätt ont. Gick över nu. Är ju bara i v20... ngn som känner igen detta? Vanliga sd går ju över ganska kvickt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82

Ballongkatetern ska som ni skrev vidga utgången. D gjorde pnt så läkarn fick komma känna. Då var jag öppen 5 cm och ballongen hade fastnat typ över huvet på bebisen och därför inte släppt. Nu e epiduralen satt och man har tryckande värkar. Mer behagligt men känns som man måste bajsa. Hinnorna är tagna. Så d böir bebis inatt. Snart upp och gå.

• MissKaos

Härligt!

TeddyGirl82 skrev 2013-07-18 19:42:01 följande:
    Ballongkatetern ska som ni skrev vidga utgången. D gjorde pnt så läkarn fick komma känna. Då var jag öppen 5 cm och ballongen hade fastnat typ över huvet på bebisen och därför inte släppt. Nu e epiduralen satt och man har tryckande värkar. Mer behagligt men känns som man måste bajsa. Hinnorna är tagna. Så d böir bebis inatt. Snart upp och gå.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • September2009

Så impad att du kan skriva inlägg mitt upp i det jobbiga arbetet ;) Du kämpar på jättebra!

En gosse kom till världen för tolv timmar sen, nu har man varit vaken i 48 timmar med totalt ca 1 timmes sömn under den tiden. Vatten började gå när jag blev väkt av sonen, då hade jag sovit 30 min kanske. 20 min efte vattnet började värkarna som var regelbundna direkt och sju timmar senare var vår pojke ute! Dubbelt så snabbt som det tog vår första pojk att komma ut. Detta är en riktig liten sparvunge på bara 2690 gram men har en aldrig sinande törst och var hur duktig som helst direkt så det verkar inte vara någon fara för att han inte ska kunna äta upp sig tack å lov. Nu ska jag snart försöka somna för ikväll. Lycka till ni andra!

• MissKaos

Grattis!

September2009 skrev 2013-07-18 21:26:10 följande:
    Så impad att du kan skriva inlägg mitt upp i det jobbiga arbetet ;) Du kämpar på jättebra!

En gosse kom till världen för tolv timmar sen, nu har man varit vaken i 48 timmar med totalt ca 1 timmes sömn under den tiden. Vatten började gå när jag blev väkt av sonen, då hade jag sovit 30 min kanske. 20 min efte vattnet började värkarna som var regelbundna direkt och sju timmar senare var vår pojke ute! Dubbelt så snabbt som det tog vår första pojk att komma ut. Detta är en riktig liten sparvunge på bara 2690 gram men har en aldrig sinande törst och var hur duktig som helst direkt så det verkar inte vara någon fara för att han inte ska kunna äta upp sig tack å lov. Nu ska jag snart försöka somna för ikväll. Lycka till ni andra!

• Dannii B
    September2009 skrev 2013-07-18 21:26:10 följande:
    Så impad att du kan skriva inlägg mitt upp i det jobbiga arbetet ;) Du kämpar på jättebra! En gosse kom till världen för tolv timmar sen, nu har man varit vaken i 48 timmar med totalt ca 1 timmes sömn under den tiden. Vatten började gå när jag blev väkt av sonen, då hade jag sovit 30 min kanske. 20 min efte vattnet började värkarna som var regelbundna direkt och sju timmar senare var vår pojke ute! Dubbelt så snabbt som det tog vår första pojk att komma ut. Detta är en riktig liten sparvunge på bara 2690 gram men har en aldrig sinande törst och var hur duktig som helst direkt så det verkar inte vara någon fara för att han inte ska kunna äta upp sig tack å lov. Nu ska jag snart försöka somna för ikväll. Lycka till ni andra!

Grattis.. är det bara jag kvar??
  • SusannneL

Närå jag e oxå kvar :P
    Kul att du uppdaterar oss Teddy ;)
    Hoppas allt går bra! Lycka till

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013