• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • NinaJ

Skönt att ha fattat beslutet va? :) är ganska skönt att vara lite ledig i solen!

• EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-04-17 23:10:33 följande:
    Nu är beslutet fattat, jag läser klart denna kurs (2,5 vecka kvar) sedan går jag på föräldraledighet! Det känns så skönt! Jag ska ta hand om mig själv, vila, förbereda mig inför förlossningen, göra avslappningsövningar. Har så mycket i mitt huvud nu så det ska bli skönt att få tid till att reflektera. När kursen är över har jag mycket tid till att fika! 

Vilgot o Lillpyret skrev 2013-04-17 23:10:33 följande:
    Nu är beslutet fattat, jag läser klart denna kurs (2,5 vecka kvar) sedan går jag på föräldraledighet! Det känns så skönt! Jag ska ta hand om mig själv, vila, förbereda mig inför förlossningen, göra avslappningsövningar. Har så mycket i mitt huvud nu så det ska bli skönt att få tid till att reflektera. När kursen är över har jag mycket tid till att fika! 

Härligt. Det är ju typ som jag har det. Men jag kommer gå hem idag och vara sjuk. För jag mår inget vidare av att sitta och inte göra nåt. Kan jag göra hemma istället. Kommer med ha mer tid till fika sen när man e hemma på heltid.
    NinaJ skrev 2013-04-18 04:03:49 följande:
    Skönt att ha fattat beslutet va? :) är ganska skönt att vara lite ledig i solen!

Hehe inte mycket till sol idag men förstår ditt tänk;) Vad jobbigt det blir när man skriver från mobilen
  • EwMa
    SusannneL skrev 2013-04-20 21:16:52 följande:
    Någon mer som gjort eller ska göra 3D ultraljud? :)

Har velat göra men det har inte kommit till kritan bara, nu har man gått så långt så d känns som man likaväl kan vänta dom veckorna som e kvar och få se den lille. Men jag tycker d e en häftig teknik att kunna se bebisen så tydligt
  • Vilgot o Lillpyret
    EwMa skrev 2013-04-18 10:14:11 följande:

Härligt. Det är ju typ som jag har det. Men jag kommer gå hem idag och vara sjuk. För jag mår inget vidare av att sitta och inte göra nåt. Kan jag göra hemma istället. Kommer med ha mer tid till fika sen när man e hemma på heltid.

Det känns jättebra! Är verkligen lättad. Vid den här tiden gick jag hemma då jag väntade Vilgot och det tyckte jag kändes väldigt bra, jag hann vila mig ordentligt innan han kom och så hade jag tid till att fika och träffa vänner. Perfekt!
  • Vilgot o Lillpyret
    SusannneL skrev 2013-04-20 21:16:52 följande:
    Någon mer som gjort eller ska göra 3D ultraljud? :)
    Vi gjorde det i vecka 26 både denna graviditet och förra. Det är jättespännande! Tänker att det är kul att ha sedan när barnen blir större, så att de lättare förstår hur det är när bebisar ligger i magen.
  • Vilgot o Lillpyret

Här är min mage nu i vecka 30, det börjar bli tungt. Foglossningen börjar bli värre och nu gör det ont även i ljumskarna. Inte skönt! Men än så länge har jag sluppit rygg- och revbensvärk och det är jag så glad för! Hade väldigt mycket problem med det sist och trodde att det skulle bli så igen. Men icke! Mina graviditeter är väldigt olika.

Tycker ni att det börjar bli tungt? Sparkar bebisarna mycket?

Min lille har börjat sparka hårt nu, har tidigare varit väldigt lugn. Nu får jag onda kickar på blåsan och revbenen, när de väl kommer så hoppar jag högt. Flört
  • EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-04-21 20:47:22 följande:
    Här är min mage nu i vecka 30, det börjar bli tungt. Foglossningen börjar bli värre och nu gör det ont även i ljumskarna. Inte skönt! Men än så länge har jag sluppit rygg- och revbensvärk och det är jag så glad för! Hade väldigt mycket problem med det sist och trodde att det skulle bli så igen. Men icke! Mina graviditeter är väldigt olika. Tycker ni att det börjar bli tungt? Sparkar bebisarna mycket? Min lille har börjat sparka hårt nu, har tidigare varit väldigt lugn. Nu får jag onda kickar på blåsan och revbenen, när de väl kommer så hoppar jag högt. 

Vilgot o Lillpyret skrev 2013-04-21 20:47:22 följande:
    Här är min mage nu i vecka 30, det börjar bli tungt. Foglossningen börjar bli värre och nu gör det ont även i ljumskarna. Inte skönt! Men än så länge har jag sluppit rygg- och revbensvärk och det är jag så glad för! Hade väldigt mycket problem med det sist och trodde att det skulle bli så igen. Men icke! Mina graviditeter är väldigt olika. Tycker ni att det börjar bli tungt? Sparkar bebisarna mycket? Min lille har börjat sparka hårt nu, har tidigare varit väldigt lugn. Nu får jag onda kickar på blåsan och revbenen, när de väl kommer så hoppar jag högt. 

Vilken söt mage. Min är.bara en stor kula hehe. Bebis sparkar mycket. Mer vissa dar. När man ligger i sängen så ser man ibland hur den ligger med rumpan utåt. Är inte så.tungt ännu men den känns ju. Och man ser ju magen hela tiden.
  • WeeBee

Är i v 28 nu. Tycker att lilltösa röjer runt rätt bra nu ja...inte hela tiden men ofta. Ibland så att det bli obehagligt...men oftast bara lite distraherande å lustigt.

Jag tycker inte att det blivit tungt alls...magen är i vägen lite då å då...typ när jag böjer mig framåt, i vissa övningar på gymmet å när jag försöker ha på mig vissa kläder...men på det stora hela så märker jag knappt av den ännu.

Tror dock att jag börjat ändra min hållning pga ändrad tyngdpunkt...detta iom att jag fått lite ont i bröstryggen. Å att jag blir trött i korsryggen ibland.

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013