• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • EwMa

Vad kostar 3D ultraljud? Visst d e sent i graviditeten men hade gärna velat se att d e ett friskt barn..att allt ser ut som d ska. Man börjar bmi nojjig över sånt

• Vilgot o Lillpyret

1200 kr betalade vi, då var det tillväxtultraljud + 3D/4D. Vi fick med oss bilderna på en skiva och så fick vi några utskrivna. Om man vill ha det hela filmat så kostar det i stället 1700 kr.

• EwMa

Tack. Får kanske fundera på d. Bebis rör sig inte lika mycket. Får hoppas den är inne i en dvala bara.

• Vilgot o Lillpyret

Bebisen ska röra sig lika ofta, gör den inte det så ska du kontakta Antenatal och åka in och kolla så att allt är bra. Nu kan det dock vara så att man inte känner rörelserna lika tydligt eftersom det är trångt där inne men man ska ändå känna bebisen lika ofta. 
    Förra helgen fick jag åka in på grund av minskade fosterrörelser. Jag väntade först ett dygn innan jag åkte men sedan tog jag tag i det. Då var jag faktiskt orolig. Efter tre Ctg:n såg de att allt var väl med bebisen. Efter det började han sparka som en tok igen. Luring! Var hos barnmorskan igår och hon sa att man ALLTID ska kolla upp det, hellre en gång för mycket än en gång för lite!

Så, är du orolig tycker jag att du ska kontakta Antenatal eller MVC. Gör 3D/4D-ultraljudet bara för att det är en rolig grej. Bokar du in en tid så kan du få vänta flera veckor och minskade fosterrörelser ska man som sagt kolla på en gång. Men det är säkert ingen fara!

• EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-04-25 10:27:11 följande:
    Bebisen ska röra sig lika ofta, gör den inte det så ska du kontakta Antenatal och åka in och kolla så att allt är bra. Nu kan det dock vara så att man inte känner rörelserna lika tydligt eftersom det är trångt där inne men man ska ändå känna bebisen lika ofta.  Förra helgen fick jag åka in på grund av minskade fosterrörelser. Jag väntade först ett dygn innan jag åkte men sedan tog jag tag i det. Då var jag faktiskt orolig. Efter tre Ctg:n såg de att allt var väl med bebisen. Efter det började han sparka som en tok igen. Luring! Var hos barnmorskan igår och hon sa att man ALLTID ska kolla upp det, hellre en gång för mycket än en gång för lite! Så, är du orolig tycker jag att du ska kontakta Antenatal eller MVC. Gör 3D/4D-ultraljudet bara för att det är en rolig grej. Bokar du in en tid så kan du få vänta flera veckor och minskade fosterrörelser ska man som sagt kolla på en gång. Men det är säkert ingen fara!

Vilgot o Lillpyret skrev 2013-04-25 10:27:11 följande:
    Bebisen ska röra sig lika ofta, gör den inte det så ska du kontakta Antenatal och åka in och kolla så att allt är bra. Nu kan det dock vara så att man inte känner rörelserna lika tydligt eftersom det är trångt där inne men man ska ändå känna bebisen lika ofta.  Förra helgen fick jag åka in på grund av minskade fosterrörelser. Jag väntade först ett dygn innan jag åkte men sedan tog jag tag i det. Då var jag faktiskt orolig. Efter tre Ctg:n såg de att allt var väl med bebisen. Efter det började han sparka som en tok igen. Luring! Var hos barnmorskan igår och hon sa att man ALLTID ska kolla upp det, hellre en gång för mycket än en gång för lite! Så, är du orolig tycker jag att du ska kontakta Antenatal eller MVC. Gör 3D/4D-ultraljudet bara för att det är en rolig grej. Bokar du in en tid så kan du få vänta flera veckor och minskade fosterrörelser ska man som sagt kolla på en gång. Men det är säkert ingen fara!

Jag ska göra detta. Men nu rör den sig igen.
  • Dannii B

Hej alla mammor. Var ett tag sedan jag skrev här. Hoppas ni har det bra. Är det nån som kan få till en fika?? Börjar bli lagom rastlös. ...vill bara att knodden ska komma. Har 2 hela mån kvar. Den som kan fika.....hojta...jag är on.

• Vilgot o Lillpyret

Jag kan fika! Nu har jag bara en tenta kvar och den tänker jag inte stressa med. 

Jag tycker också att det känns långt kvar när man tänker att man får vänta i cirka två månader till. I dag frågade en utav Vilgots pedagoger om det inte var dags snart, då jag svarade att det var två månader kvar blev hon chockad. Hon trodde att bebisen skulle komma när som helst...

• EwMa
    Dannii B skrev 2013-04-28 16:06:28 följande:
    Hej alla mammor. Var ett tag sedan jag skrev här. Hoppas ni har det bra. Är det nån som kan få till en fika?? Börjar bli lagom rastlös. ...vill bara att knodden ska komma. Har 2 hela mån kvar. Den som kan fika.....hojta...jag är on.

Dannii B skrev 2013-04-28 16:06:28 följande:

Jag är med på. Sista veckan att jobba denna sen e man bara hemma. Förslag på dag?
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013