• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82
    LillaLoppanT skrev 2013-08-19 14:17:49 följande:
    Tips! Barnens hus i sisjön går i konkurs. Utförsäljning börjar på onsdag klockan 10.00. Tråkigt när barnaffärer försvinner. Men kul med utförsäljning.

Blir och åka kolla på åkpåse imorrn i alla fall för d har vi ingen :P
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-20 07:01:42 följande:
    Så är dopet bokat. Bara börja planera lite på allt runtom. Ska bli kul och göra doptårta då tårtbak e en liten hobby jag har.
    Ska ni andra ha dop eller namngivelse?

Vi hade ingetdera för Isak utan en välkomstfest på hans 6-månaders dag. Det inföll bra mitt i sommaren och makens finska släkt var på besök under sommaren Blev en lyckad grillmiddag i träådgården!
    Baka tårta är jättekul fast jag kan itne göra sånnadär fina..

Mina fingrar idag. Prinskorvar! Jösses vad svullna. Ser ganka kul ut men känns lite obehagligt.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-08-20 08:12:06 följande:
    Vi hade ingetdera för Isak utan en välkomstfest på hans 6-månaders dag. Det inföll bra mitt i sommaren och makens finska släkt var på besök under sommaren Blev en lyckad grillmiddag i träådgården!

Baka tårta är jättekul fast jag kan itne göra sånnadär fina..

Mina fingrar idag. Prinskorvar! Jösses vad svullna. Ser ganka kul ut men känns lite obehagligt.

Hehe alla kan om d finns fantasi.

Usch låter inget vidare me fingrarna
  • TeddyGirl82

hittat en inspiration. men blir med en mirandanalle där uppe tror jag.

man ser verkligen inte pigg ut längre..men d kommer väl sen. och kunna klä sig i annat än slapparkläder. behöver ny garderob känner jag..Ullared ja tack!! 

• Dannii B
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-20 09:04:13 följande:
    hittat en inspiration. men blir med en mirandanalle där uppe tror jag. man ser verkligen inte pigg ut längre..men d kommer väl sen. och kunna klä sig i annat än slapparkläder. behöver ny garderob känner jag..Ullared ja tack!!    

Kan du göra en sån tårta då lägger jag en beställning hos dig då. Shitos... är överlycklig om jag får till en tårta med grädde och gubbar. Det där är ju overkill.. Fick en skön kommentar härom dagen av en " vän" till familjen: Vad trött och sleten du ser ut...!! Ja men tack som fan... Är oxå fett less på att gå runt i chubby clothes. Ska ner allt innan jag inhandlar ngt nytt
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-08-20 12:42:34 följande:
    Kan du göra en sån tårta då lägger jag en beställning hos dig då. Shitos... är överlycklig om jag får till en tårta med grädde och gubbar. Det där är ju overkill.. Fick en skön kommentar härom dagen av en " vän" till familjen: Vad trött och sleten du ser ut...!! Ja men tack som fan... Är oxå fett less på att gå runt i chubby clothes. Ska ner allt innan jag inhandlar ngt nytt

Men tårta med grädde och gubbar är dom bästa. Fast jag gått några kurser i Kungälv föroch lära mig lite annat hihi

Jag går bara i leggins varje dag och gravid linnen än. One piecen e för varm annars hade jag säkert haft den.

Så typiskt när jag var på promenad nu med en skrikande Tilde( somna 20 min med napp resterande tid blev en pärs då hon skrek) ochväntade på ett sms att paket kommit. Då kommer sms fan när man kommit in. Får bli en sväng med vagnen i eftermiddag igen så hon får lite luft innan sovdags så kanske d blir lättare och lägga henne
  • MissKaos

Vecka 25. Och gissa om folk kommenterar hur mycket jag har växt i sommar och hur Enormt Stor Mage jag h ar är det verklgein normalt och HAR jag räknat rätt på när bf är? *bah* Ultraljudet verkar bortglömt..
    Vad fina ni är Teddy!

Du får åka till Ullared när selesn har kommit och hon är såpass stor att hon inte blir sjuk sålätt och du kan åka iväg med henne i bilen. MAn behöver nästan vara två dock så en kan ta hand om barnen och en prova..

Vår bebis lär inte bli nakenfis iaf: MASSA fint på Bytingen som jag ju brukar  handla på. Bildkvaliten blev dock inte så bra. Det är dinosaurier på Molo bodyn. Byxor(pop) och bodys(pop/molo) strl 62  heldress 68. Ett par Nova Star jeans och ett par Lindexmjukisar till stora pojken med.  545 kr *poff* Fast det är ju skillnad mot att köpa nytt och bodysarna ser inte använda ut. Fortsätter jag shoppa mer så kommer jag med få sälja i princip oanvända prylar.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-08-20 15:09:49 följande:
    Vecka 25. Och gissa om folk kommenterar hur mycket jag har växt i sommar och hur Enormt Stor Mage jag h ar är det verklgein normalt och HAR jag räknat rätt på när bf är? *bah* Ultraljudet verkar bortglömt..

Vad fina ni är Teddy!

Du får åka till Ullared när selesn har kommit och hon är såpass stor att hon inte blir sjuk sålätt och du kan åka iväg med henne i bilen. MAn behöver nästan vara två dock så en kan ta hand om barnen och en prova..

Vår bebis lär inte bli nakenfis iaf: MASSA fint på Bytingen som jag ju brukar  handla på. Bildkvaliten blev dock inte så bra. Det är dinosaurier på Molo bodyn. Byxor(pop) och bodys(pop/molo) strl 62  heldress 68. Ett par Nova Star jeans och ett par Lindexmjukisar till stora pojken med.  545 kr *poff* Fast det är ju skillnad mot att köpa nytt och bodysarna ser inte använda ut. Fortsätter jag shoppa mer så kommer jag med få sälja i princip oanvända prylar.

Dessa kommentarer man fick..man saknar dom inte hihi. Fast fick höra sanningen från mannens systerdotter. " Du har ju fortfarande stor mage" hehe 5 åringar e raka i alla fall

Massa fin shopping du gjort och fin mage! Vår loppa börjar redan växa ur saker. Ullared blir utan bebis, utsätter henne inte för d när mormor och farmor vill passa. Men d nlir till jul. Då e jag nog redo och lämna bort henne med.

Så sugen på färga håret och klippa mig. Men d får också vänta
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-20 15:18:46 följande:

Dessa kommentarer man fick..man saknar dom inte hihi. Fast fick höra sanningen från mannens systerdotter. " Du har ju fortfarande stor mage" hehe 5 åringar e raka i alla fall

Massa fin shopping du gjort och fin mage! Vår loppa börjar redan växa ur saker. Ullared blir utan bebis, utsätter henne inte för d när mormor och farmor vill passa. Men d nlir till jul. Då e jag nog redo och lämna bort henne med.
    Så sugen på färga håret och klippa mig. Men d får också vänta

JAg bokade en tid för klipp på när min man kunde gå med. Så promenerade han men bebisen och kom in och min frisör sa bara att "amma du under skynket du är inte den första *minnen*

Jag räknar med att inte orka med att shoppa de första månaderna så jag har tänkt lädda upp med kläder till båda ungarna och julklappar mm. För att slippa julshoppa mm höggravid. ÄR ju beröknad 7/12.. Och sen vill man väl inte ut på stan under dec/jan/feb kan jag tro. .. + att det är nu det är säsong för rea mm.. INnan jul är det ju kört! Ska till Ullared i okt btw om du akutbehöver ngt. till bebis eller dig. Jag kan säkert levrera med jag kommer ju gå hemma och drälla och behöver säkert lite stimulans. Kommer väl vara för stor för att orka röra på mig så det går nog bra att typ sätta mig i soffa placera bebisen på och tja., duscha i en timma? Eller så kommer man hit och äter kakor jag lär ju ha tid att baka med..  
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-08-20 15:31:00 följande:
    JAg bokade en tid för klipp på när min man kunde gå med. Så promenerade han men bebisen och kom in och min frisör sa bara att "amma du under skynket du är inte den första *minnen*

Jag räknar med att inte orka med att shoppa de första månaderna så jag har tänkt lädda upp med kläder till båda ungarna och julklappar mm. För att slippa julshoppa mm höggravid. ÄR ju beröknad 7/12.. Och sen vill man väl inte ut på stan under dec/jan/feb kan jag tro. .. + att det är nu det är säsong för rea mm.. INnan jul är det ju kört! Ska till Ullared i okt btw om du akutbehöver ngt. till bebis eller dig. Jag kan säkert levrera med jag kommer ju gå hemma och drälla och behöver säkert lite stimulans. Kommer väl vara för stor för att orka röra på mig så det går nog bra att typ sätta mig i soffa placera bebisen på och tja., duscha i en timma? Eller så kommer man hit och äter kakor jag lär ju ha tid att baka med..  

Hehe låter bra. Nåt av alternativen ska vi nog få ihop. ;)
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013