TeddyGirl82 skrev 2013-08-18 18:12:19 följande:
Känns som man inte ens klarar av att få sin egna dotter till ro alls att somna..känns som man gör nåt fel
Att lära känna sin bebis och alla knep man kan ta till görs inte över en natt. Vissa saker har jag först nu med andra barnet förstått att jag gjorde "fel" med första. Som att få honom att sluta skrika när han hade magknip tex. Kunde gå i timmar och bära på honom när han skrek och det gjorde så ont i mammahjärtat för att man inte förstod vad som var fel eller hur man kunde hjälpa honom. Nu kan jag bära på ett sånt sätt så att magen masseras. Gå upp och ner i trappor (eller göra guppande rörelser som liknar det) har visat sig ge effekt. Brukar ofta få göra på detta vis för att L ska somna. När jag ammade första sonen hade vi torkskåp i köket vilket jag brukade sätta på efter jag ammat på natten. Han fick ligga en liten stund bredvid den i sin korg och när han somnat körde jag in honom till sovrummet. Även om L inte helt har somnat lägger jag honom i sin bädd bredvid min säng och själv tar jag på mig hörselproppar då jag annars inte kan somna till alla små ljud som brukar komma från honom innan han somnat. Börjar han vråla hör jag det trots hörselpropparna. Tycker än idag det är skitsvårt att somna med en bebis bredvid som inte helt har somnat, med hörselpropparna sluppet jag det problemet, kan vara ett tips om du inte själv testat det!
Nej nu är det dags att byta blöja igen, av nån anledning skiter alltid L när han äter på natten :/