• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-08-20 15:31:00 följande:
    JAg bokade en tid för klipp på när min man kunde gå med. Så promenerade han men bebisen och kom in och min frisör sa bara att "amma du under skynket du är inte den första *minnen*

Jag räknar med att inte orka med att shoppa de första månaderna så jag har tänkt lädda upp med kläder till båda ungarna och julklappar mm. För att slippa julshoppa mm höggravid. ÄR ju beröknad 7/12.. Och sen vill man väl inte ut på stan under dec/jan/feb kan jag tro. .. + att det är nu det är säsong för rea mm.. INnan jul är det ju kört! Ska till Ullared i okt btw om du akutbehöver ngt. till bebis eller dig. Jag kan säkert levrera med jag kommer ju gå hemma och drälla och behöver säkert lite stimulans. Kommer väl vara för stor för att orka röra på mig så det går nog bra att typ sätta mig i soffa placera bebisen på och tja., duscha i en timma? Eller så kommer man hit och äter kakor jag lär ju ha tid att baka med..  

Nångång måste man ju lämna bubblan med. Börjar tröttna mer och mer. Men d kommer
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-20 15:45:48 följande:

Nångång måste man ju lämna bubblan med. Börjar tröttna mer och mer. Men d kommer

Ja det gör det. Man får börja med något som inte är så stort. MInns att det var både roligt och lite läskigt med första BVC besöket när jag skulle åka själv. Fast min man kunde inte åka med till Storken som tur var följde en från mammagruppen med. Det var tur för det var skitjobbigt rent fysiskt.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Dannii B skrev 2013-08-20 12:42:34 följande:

Kan du göra en sån tårta då lägger jag en beställning hos dig då. Shitos... är överlycklig om jag får till en tårta med grädde och gubbar. Det där är ju overkill.. Fick en skön kommentar härom dagen av en " vän" till familjen: Vad trött och sleten du ser ut...!! Ja men tack som fan... Är oxå fett less på att gå runt i chubby clothes. Ska ner allt innan jag inhandlar ngt nytt

ÅH! Vilken Elak människa! SYND att du inte fann dig lite snabbt och frågade om vederbörande hade varit sjuk mkt det sista.. ser lite glåmig ut.. eller kanske är det bara det att du har lagt på dig lite som gör att du itne ser så hälsosam ut? Demon Eller har du haft virus på hjärnan som säger så? Du vet, dumhet går inte över men det gör trötthet av att vara vaken nattetid...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82

Låååååång kö in till barnens hus och inga parkeringar. Så blev inget. Utsätter inte skruttan för d. Kunde man nästan räkna ut med folket

• MissKaos

Jag hade inte velat utsätta mig för det

Sf måttet mitt på mittlinjen. Ha! För förstor mage. Den är exakt lagom jättestor. Alla värden bra och imorgon åker vi till Kreta!

TeddyGirl82 skrev 2013-08-21 12:11:49 följande:
    Låååååång kö in till barnens hus och inga parkeringar. Så blev inget. Utsätter inte skruttan för d. Kunde man nästan räkna ut med folket

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-08-21 12:14:58 följande:
    Jag hade inte velat utsätta mig för det

Sf måttet mitt på mittlinjen. Ha! För förstor mage. Den är exakt lagom jättestor. Alla värden bra och imorgon åker vi till Kreta!

Åh din lilla gris! Hoppas ni får det hur härligt som helst. Vill med..
  • nyttliv85

Var där... kom in i butiken... gick ut ur butiken 5 minuter senare!

Folk e fan inte riktigt kloka, folk knöde, knuffades bakifrån, armbågade osv... och tro de eller ej folk stod med små små spädbarn och tryckte och knödde som att de handla om överlevnad! 

Inne i butiken var det 30%, men på de sakerna jag tittade på skillde det inte många kronor från att beställa på nätet, efter man dragit bort deras 30%...

• TeddyGirl82
    nyttliv85 skrev 2013-08-21 12:42:06 följande:
    Var där... kom in i butiken... gick ut ur butiken 5 minuter senare!

Folk e fan inte riktigt kloka, folk knöde, knuffades bakifrån, armbågade osv... och tro de eller ej folk stod med små små spädbarn och tryckte och knödde som att de handla om överlevnad! 

Inne i butiken var det 30%, men på de sakerna jag tittade på skillde det inte många kronor från att beställa på nätet, efter man dragit bort deras 30%...

Då missade man inget i alla fall...köpt 2 begagnade åkpåsar istället av kompis för 500kr
  • nyttliv85
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-21 12:44:38 följande:

Då missade man inget i alla fall...köpt 2 begagnade åkpåsar istället av kompis för 500kr

Onej du missa inget! Blev mest bara uppröd av mitt besök!
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013