• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • MissKaos

Dagens fynd från Bytingen som jag skrev om ovan. Såg det igår när jag var där.. Idag blev jag tvungen gå tbx ochköpa det. Tur det fanns kvar.. Hur som, hett tips hpon har MASSOR med fina grejjer där nu.  Tog bilden för att MMS:a gubben. Ibland har han åsikter om saker. Han svarade inte så då får han skylla sig!  byxa 50 body 65 kr.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • LillaLoppanT

Fasiken!
    Vilgott & lillpyret. Jag insåg precis att sonen är bjuden på barnkalas på söndag 12-14... Så jag kommer inte kunna komma på Me&I-träffen :( 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • MissKaos

Vilgot och Pyret:
    Snälla.. ditt namn igen hittar det inte! Skulle ju lägga till dig på FB för me and i!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-08-21 16:12:33 följande:
    Femstjärnigt egen pool och mat ingår fem dgr.. lyx! Blev bra mkt billigare att resa nu ist för mitt under högsäsong!

Ja så brukar vi med göra när vi åker till Turkiet. Hoppas kunna göra så med sen när hon kan gå och är större. Nu känns lite fel och åka hihi

Men hoppas ni får en skön semester

Ännu en natt då hon inte vaknar. Det är helt otroligt. 21:45-05:30. Känner mig lite bortskämd.

Måste ställa in bärselen med. Känns lite lurigtnär man e själv. I helgen kanske
  • MissKaos

Vi åkte till Thailand när Isak var två. Gick jättebra. Skulle inte åks med spädis.. vi pratar om stt resa nästa höst kanske teneriffa typ..

Resfeber! !

TeddyGirl82 skrev 2013-08-22 07:33:14 följande:
    Ja så brukar vi med göra när vi åker till Turkiet. Hoppas kunna göra så med sen när hon kan gå och är större. Nu känns lite fel och åka hihi

Men hoppas ni får en skön semester

Ännu en natt då hon inte vaknar. Det är helt otroligt. 21:45-05:30. Känner mig lite bortskämd.

Måste ställa in bärselen med. Känns lite lurigtnär man e själv. I helgen kanske

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-08-22 07:50:30 följande:
    Vi åkte till Thailand när Isak var två. Gick jättebra. Skulle inte åks med spädis.. vi pratar om stt resa nästa höst kanske teneriffa typ..

Resfeber! !

Ja två kan jag tänka mig åka med henne. Då kan hon gå och vara med mer typ. Aldrig med spädbarn.

Hoppas kunna göra nåt nästa sommar. Om d så bara e och hyra stuga eller nåt.

Förstår du har resfeber. Åker ni tidigt/sent?
  • SusannneL

Så glad! Bebis sov i sin säng hela natten. Bvc hade åsikter om att låta honom sova på sida/mage & att han helst skulle sova i sin säng på rygg så vi tänkte att vi får testa. (Pga spädbarnsdöd)

Trodde inte det skulle gå men det gick jätte bra. Tog ju en stund innan han somnade men det gick! Skönt att kunna breda ut sig i sängen utan att va rädd för att mosa honom.

Sen tyckte dom inte att man skulle ha babynest,för dom ska kunna "sprattla" till så som dom gör ibland när dom sover. Och man ska inte "linda in dom".

Har dom pratat med er andra om detta?

Jag var helt inne på att köpa/göra ett babynest för det verkar funka så bra för alla. Hm.

• MissKaos

Testade babynest och lämnade tbx det med Isak. Han gillade att sova i vagninsatsen så jag bar upp den soch ställde i hans säng ngn gång där.

• TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-08-22 11:37:19 följande:
    Så glad! Bebis sov i sin säng hela natten. Bvc hade åsikter om att låta honom sova på sida/mage & att han helst skulle sova i sin säng på rygg så vi tänkte att vi får testa. (Pga spädbarnsdöd)

Trodde inte det skulle gå men det gick jätte bra. Tog ju en stund innan han somnade men det gick! Skönt att kunna breda ut sig i sängen utan att va rädd för att mosa honom.

Sen tyckte dom inte att man skulle ha babynest,för dom ska kunna "sprattla" till så som dom gör ibland när dom sover. Och man ska inte "linda in dom".

Har dom pratat med er andra om detta?

Jag var helt inne på att köpa/göra ett babynest för det verkar funka så bra för alla. Hm.

Dom sa ungefär samma här. Jag har gjort som ett u runt henne i sin säng. Men kan nog snart ta bort d. Hon börjar röra sig mer och mer i sängen och kanar ner från sin kudde.

Men dom kan ligga på sidan så länge man e i närheten och ser dom om dom somnar. Men d e riktigt skönt att ha sängen för sig själv.

Idag blev det en tur till klädkällarn. Sommarkläder rear dom ut. Och hitta en del sött. Bland annat en fleecetröja hon kan ha nu under hösten. Ska ta bild sen.
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013