• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • LillaLoppanT
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-27 16:58:32 följande:
    Jag ses gärna nån dag. Sitter och funderar på om jag vågar lämna hemmet och henne redan. Kollegorna ska ut o äta på lördag. Hade vart kul och vara med. Men vågar knappt säga d till mannen. Åh vet inte alls. Vill typ vara med och äta och sen hem..

Kan du inte ta med bebisen? Det ska jag göra på lördag, när vårt jobb har kubb-turnering.
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TeddyGirl82
    LillaLoppanT skrev 2013-08-27 23:18:13 följande:
    Kan du inte ta med bebisen? Det ska jag göra på lördag, när vårt jobb har kubb-turnering.

Nej d e rätt mycket fylla när våran avd går ut plus d var inte poppis hos mannen bara för hon e gnälligast på kvällen. Men spela golf pådagarna på helgerna d kan han göra. Utan problem. Karlar!
  • Vilgot o Lillpyret

Men ni ger ju ersättning också, då kan ju din man ge henne mat. Glad Det är meckigare då man helammar, då måste bebisen med överallt (om man inte pumpar).

• TeddyGirl82
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-08-28 10:30:03 följande:
    Men ni ger ju ersättning också, då kan ju din man ge henne mat.  Det är meckigare då man helammar, då måste bebisen med överallt (om man inte pumpar).

Jo men han tycker inte så.

Han sa bara..du vet hur hon är på kbällarna..

Så en annan gång.

Håller på att gå in i väggen rejält. Och gör allt för och slippa
  • nyttliv85

Teddygirl82, vad synd att du inte kommer iväg på middagen med jobbet, kanske hade vart skönt för dig om du haft det lite kämpigt. Få lite egen tid, och på så sätt få lite ny energi till den lilla. Men det kommer fler tillfällen! Men jag förstår din frustration över karln, men han menar med allsäkerhet inget illa, utan är nog bara osäker! Nu har jag inte fått barn än (bf 16/11) och jag tror att även min man kommer vilja att jag håller mig hemma de första månaderna pga av att han kommer vara nojig att inte klara det när han är helt själv.

Ni som nyss fått barn, eller snart ska ha vet ni hur reglerna är här i västra götalandsregionen när det kommer till att gå över tiden... hur länge får man lov att gå över tiden innan man blir igångsatt... Jag har hört två veckor men även tre... vilket stämmer?

• September2009

Hehe vet inte vad jag tänkte när jag frågade maken om det var ok att jag åkte på konferens i Strömstad om en månad, vara borta två hela dagar var inte poppis men det kan jag förstå, vi har ju två ungar och han har nog inte större lust att ta föräldraledigt en dag och vara själv med dem båda..

Här har det också varit föris-start för stora killen den här veckan. Det betyder förskola tis-tors. Lugnast att ses då, om det inte finns andra barn i hans ålder med vill säga. Ses vi här eller hos Lilla Loppan är det nog inga problem, våra killar leker så bra ihop så :)

• MoonFlight
    nyttliv85 skrev 2013-08-28 17:21:43 följande:
    Teddygirl82, vad synd att du inte kommer iväg på middagen med jobbet, kanske hade vart skönt för dig om du haft det lite kämpigt. Få lite egen tid, och på så sätt få lite ny energi till den lilla. Men det kommer fler tillfällen! Men jag förstår din frustration över karln, men han menar med allsäkerhet inget illa, utan är nog bara osäker! Nu har jag inte fått barn än (bf 16/11) och jag tror att även min man kommer vilja att jag håller mig hemma de första månaderna pga av att han kommer vara nojig att inte klara det när han är helt själv.

Ni som nyss fått barn, eller snart ska ha vet ni hur reglerna är här i västra götalandsregionen när det kommer till att gå över tiden... hur länge får man lov att gå över tiden innan man blir igångsatt... Jag har hört två veckor men även tre... vilket stämmer?

Jag hör oxå hemma i västra götaland och jag hade ju bf den 17e och nu på lördag blir det 2 v och kommer bli igångsatt då om inget hänt innan. (Egentligen på söndag men skulle in på en extra koll på fredagen pga äggvita och då tyckte dom att dom lika gärna kunde lägga det på lördagen istället). Min bm sa att efter 2 v så sätter dom igång. Det var på Näl. 
  • LillaLoppanT

Man får gå till 42+0 som mest. 
    Men när min store son föddes, så var det tre veckor. Så det  är nog därför du hört olika. Dom har ändrat :)

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TeddyGirl82
    nyttliv85 skrev 2013-08-28 17:21:43 följande:

Ja jag e irreterad över d. Men men.

Jag blev igångsatt på 42+0. Men bm sa att du kam välja att gå till v43 om du vill. Men 2 veckor räcker
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013