• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • September2009

I vagnen och bilen sover han hur bra som helst, problemet med napp kanske är påväg bort (håller tummarna), Eska-napp tog han och lyckades suga på den i nästan en timme! Är kanske bara en fråga om teknik och en gnutta tillvänjning. Skulle va sån lättnad om det gick att få honom att komma till ro lättare med hjälp av det.

• TeddyGirl82
    September2009 skrev 2013-08-25 14:59:10 följande:
    I vagnen och bilen sover han hur bra som helst, problemet med napp kanske är påväg bort (håller tummarna), Eska-napp tog han och lyckades suga på den i nästan en timme! Är kanske bara en fråga om teknik och en gnutta tillvänjning. Skulle va sån lättnad om det gick att få honom att komma till ro lättare med hjälp av det.

Håller tummarna. Det är en avlastning för mig. Och tröst när hon e ttött i vagn och bilstol

Tror min mjöl e tunn och seg produktion. Vi har ju ersättning med. Pumpa hinner jah inte. Somnar vid bröstet gör hon så då borde d mätta. Får se hur länge till jag orkar med drtta. Vill ge d 3 mån i alla fall
  • TeddyGirl82

Fy faan vad hemskt. Skulle gå till vår pizzeria som ligger en bit bort. Gick bra halva vägen och hon var glad i sin vagn. Sen vände d. Honsatte igång sitt hungerskrik. Helt hysteriskt. Jag fick gå hem mannen handla mat. Satte mig på en bänk för att amma. Me antingen kom d ingrt för jag var stressad för hon var så hysterisk och kände mig hjälplös eller så var hon för upprörd. Så gick en bit till och sen satte jah mig igen. Samma resultst. Sluta med att mannen kom ikapp oss och fickbära henne i famnen.

Av detta lärde jag mig att alltid ha ersättning med mig. För min mjölk verkar inte funka på kvällen. Lr så e d jag som stressar. Mår skit att hon fick skrika så så länge.

• sri

Känner med er, det är inte kul alls när hunger skriket kommer,. Hade samma känsla som dig att mjölken inte räckte till min första, men ge inte upp om du verkligen vill amma, visst det är jobbigt nu, men ju mer hon suger ju mer kommer det. Du kan ju ge ersättning på natten om det underlättar, för mjölken produceras när du vilar.

TeddyGirl82 skrev 2013-08-25 18:05:05 följande:
    Fy faan vad hemskt. Skulle gå till vår pizzeria som ligger en bit bort. Gick bra halva vägen och hon var glad i sin vagn. Sen vände d. Honsatte igång sitt hungerskrik. Helt hysteriskt. Jag fick gå hem mannen handla mat. Satte mig på en bänk för att amma. Me antingen kom d ingrt för jag var stressad för hon var så hysterisk och kände mig hjälplös eller så var hon för upprörd. Så gick en bit till och sen satte jah mig igen. Samma resultst. Sluta med att mannen kom ikapp oss och fickbära henne i famnen. Av detta lärde jag mig att alltid ha ersättning med mig. För min mjölk verkar inte funka på kvällen. Lr så e d jag som stressar. Mår skit att hon fick skrika så så länge.

• TeddyGirl82
    sri skrev 2013-08-26 21:56:07 följande:
    Känner med er, det är inte kul alls när hunger skriket kommer,. Hade samma känsla som dig att mjölken inte räckte till min första, men ge inte upp om du verkligen vill amma, visst det är jobbigt nu, men ju mer hon suger ju mer kommer det. Du kan ju ge ersättning på natten om det underlättar, för mjölken produceras när du vilar.

Jag ammar mest på morgonen och lite då och då under dan. På kvällen känns d som hon blir ganska nöjd men inte riktigt. Hon får ersättning med, fått sen bb.

Jag tycker d e jättemysigt och amma. Men får se hur länge man orkar. 3 månader e mitt måli alla fall.

Sen blir d kul och se hur man får henne somna för natten..nu snuttar hon tutte innan hon somnar och lyfts över i sib säng
  • Vilgot o Lillpyret
    MissKaos skrev 2013-08-22 14:32:09 följande:
    Fint Teddy! Jag gillar färg
    I bilen nu... so byebye..

Inboxa snälla namnet ang me and i vill så gärna komma!
    Michaela Stilling heter jag. Glad
  • LillaLoppanT

Hej. Nu drar vardagen igång här :) Sambon är tillbaka på jobbet, och stora sonen på förskolan. Är det någon som vill ses nån gång? Skulle vara kul att få ansikten på er :) Om folk tycker att det är bökigt, jobbigt att synas på stan, så är ni alltid välkomna hem till mig :) Jag bor dock i Mölnlycke, vilket kanske är lite långt bort för vissa. JAg har bil och körkort och kan ta mig vart som. Är ni sugna?

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • LillaLoppanT

Okej. Telefonen tryckte visst ihop allt. Styckeindelning är för mesar 😁

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TeddyGirl82
    LillaLoppanT skrev 2013-08-27 14:57:24 följande:
    Hej. Nu drar vardagen igång här :) Sambon är tillbaka på jobbet, och stora sonen på förskolan. Är det någon som vill ses nån gång? Skulle vara kul att få ansikten på er :) Om folk tycker att det är bökigt, jobbigt att synas på stan, så är ni alltid välkomna hem till mig :) Jag bor dock i Mölnlycke, vilket kanske är lite långt bort för vissa. JAg har bil och körkort och kan ta mig vart som. Är ni sugna?

Jag ses gärna nån dag.

Sitter och funderar på om jag vågar lämna hemmet och henne redan. Kollegorna ska ut o äta på lördag. Hade vart kul och vara med. Men vågar knappt säga d till mannen. Åh vet inte alls. Vill typ vara med och äta och sen hem..
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013