Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Gravid i Göteborg 2013

Det gör den. När bebis fostervatten moderksjaa och vatten i kroppen är ute bara det ärmkt kilon. Sen går man köra på med bra mat och barnvagnspromenader.

SusannneL skrev 2013-08-09 23:09:16 följande:
    Jag får paniik om inte min vikt kommer att gå ner! >.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag kommervmed gå hemma 60dgr före bf. Planerar vattengympa och spinning bullbak fylla frysen med mat ullared och ett mindre ombygge... tvätta babygrejjer fixa och dona oxh evt ha sonen hemma ngn dag.

SusannneL skrev 2013-08-10 10:07:12 följande:
    Känns som jag tappat hela min karaktär ang ätandet. Att va hemma från jobbet 3 månader innan är inget jag rekommenderar iaf :/

Behöver rutiner!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

...fast det var ju inte bebisen som inte han äta utan.mamman...

Nej folk hållerpå med sådant. Bebisar har inbyggt överfyllnadsskydd. Dom kräks lite -eller mkt. Magknip får dom av en massa saker och det vet farmödrar mormödrar blandade tanter allt om. Fast dom vet olika... min mormor fnös och sa "gå och titta i lafugården"kalvarna äter när dom är hungriga.Mata barnen. Om den där tre timmar grejjen som var förr. Klok tant tror jag

Gammal bondmora.. mao lyssna på signalerna vi vet nog mer på instinkt än vi tror..

September2009 skrev 2013-08-10 20:15:17 följande:
    Tänkte väl nästan det, är ingen expert vare sig vad det gäller dieter eller bebismagar ;) Finns nog inget som det spekuleras så hårt kring som när det kommer till skrikande bebisar, blir alldeles trött när alla omkring en ska spekulera kring ens egen unge, på ens sidan står en och hävdar att han ätit för mycket och har magknip och på andra att han inte fått tillräckligt, ungefär samma diskussion pågår ju ständigt i mitt eget huvud, känns som att man inte behöver höra det till höger och vänster också..

• MissKaos
    SusannneL skrev 2013-08-12 08:22:22 följande:
    11/8 kl 19.13 kom han! Världens finaste. Stor va han,54 lång & 4420gram. Inte undra på att det gjorde ont! Men nu är han här :D

GRATTIS!
    Härligt att ha bebis ute

Tbx på jobbet. Har inte jättelust. Ärligt talat vill jag hem och boa och få bebis. Men de tär ju skitlänge kvar!! Har en vecka på Kreta bokad snart. Det ska bli skönt. Har  inte ökat 1hg på 3 veckor, det känns med väldigt gott då jag har gått upp rätt mkt för mkt. Kom LITE mer i fas med vikten på det viset iaf! Inget medvetet från min sida alls, har ätit en massa under semestern det bara blev så..
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-12 10:48:54 följande:

Nä nån knut på mig själv ska jag inte slå. Men vill ändå ge d lite mer tid. Dock sölar hon mycket när hon äter så har nog blivit nåt fel med tekniken som sagt. Hennes bodies blir blöta under hakan. Får se vsd bvc säger idag.

Sjalarna verkar så luriga. För man knyter väl själv?
    Hade jag gått en stund till nu när jag var ute hade hon nog somnat av utmattning för hon skrek nu igen när d blir tråkigt typ. Funderar på promenad till bvc med. Tar bara 20 min enkel väg. Helt meningslöst att ta bilen den biten.

Det är inte så svårt att knyta. Kom förbi så lär jag dig en enkel knut. Jag har en tricotslen sjal du kan pröva med.
    Idag kommer min sele En beco med babyinsats. Köpt av en bekant som bor i sthlm och som sk atill Liseberg idag Så JAG behöver låna en bebis att testa den på
  • MissKaos

Köpt en Beco med babyinsats Begagnad. Åhhh så sugen att få testa den! Smaken är ju olika, men jag tycker den är riktigt snygg! Blandar upp mina sjalar med en sele
  • MissKaos

Och dessa hittade jag på DUNS. 60kr/st. Små skönhetsfel på dom. Jag fick be expediten hitta felen. Det har blivit ngn fläck av tryckknapparna på tyget. Små blåa fläckar lär inte synas på dom här! Ord pris 245.. De har bodys för samma peng med... Tänker på dig LOPPAN! Det var du som lurade in mig där en gång i tiden!
  • MissKaos

Åhhh funderadepå body med. Får gå igen på lunchen. Hittar en fläck på äppledressen ingen påden andra.

Tönkte på diig när jag stod där!

LillaLoppanT skrev 2013-08-12 22:31:52 följande:
    Haha! Jag har köpt precis samma! Fast en bodysuit och en body. Men det var flera veckor sedan. Otroligt att det fortfarande finns plagg kvar. Jag hade bara fläckarna från tryckknapparna på ena plagget. Och dom gick bort i tvätten! Så grattis till ett kanonköp!

• MissKaos

Min unge kommer inte bli naken och tydligen inte jag heller. Kollade in denna tröjjan före somamren precis när jag var nygravid. DEN ska jag ha! Kom till Babyproffsen idag för att lämna in vagnen på renovering. Hittade den inte! Och blev lite deppig. Sen blev jag mycket gladare det fanns två kvar på reastången 50%. Hoppas nu bara strl S funkar efter fl... Provat den men den sitter ju apskumt pga magen... Bodyn satt fast i tröjjan sas och 350 kr på rea var ju knappast billigt..
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-08-13 11:32:29 följande:
    Var köper ni de kläderna? Duns har ju superfina kläder men jag har bara sett dem på nätet. Det är ju så mycket roligare att shoppa i en riktig affär där man kan klämma och känna.

På Linnestan. Vet du var supersushi ligger? Precis jämte.. JA affär är så mkt roligare..
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-13 15:11:12 följande:
    Har fått tips om ergobaby. Men tycker dom e dyra..även begagnat. Budat på tradera på en babybjörn. Ångrar jag inte köpte på ullared. Måste prova. Hon sover inte mycket på dagarns. Bara lite om jag ligger brevid och hon får snutta..
    BB är så obekväma.. Jobbigt att bära i och bebis sitter oergonomiskt.
    Dom hade ngn Ergo på rea på Babyproffsen (backaplan) tror jag, tyckte jag såg en där idag. Minns inte priset. Ring och fråga om du vill ha en ergo?
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013