• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Dannii B

Gravidsenil är ett ord som passar in på mig. Jag ska ta reda på vad det är jag har i magen på Måndag så det sket sig för mig kan man säga. Sorry....tis då??

• Vilgot o Lillpyret

Åh, jag är så lättad! Var på mitt andra Aurora-samtal i går och det verkar som att jag får ett snitt. Barnmorskan la fram en bra lösning: jag får en tid som jag när som helst kan avboka och så fortsätter jag gå hos henne så får vi se vad jag väljer. Hon skickade i går i väg en remiss till ett gäng läkare som under en konferens ska bevilja snittet, hon trodde inte att det skulle vara några problem. Det hoppas inte jag heller! Det känns så himla skönt! Hon trodde att jag skulle få besked per post inom två veckor. Spännande!

• Dannii B

Vad skönt när saker löser sig på bästa sätt. Som om man inte har nog saker att grubbla över. Ja det är ett könsultraljud...eller de kallar det för tillväxtkontroll för det är inte helt 100 att de kan se vad det är. Mama Mia på Carlanderska.

• Vilgot o Lillpyret

Ja, verkligen. Det känns så bra! Var orolig innan samtalet i går men det flöt på bra, bättre än vad jag trodde.

Spännande! Vad tror du att det är för en liten? Visst har du två barn sedan innan? 

• Dannii B

Stämmer bra det. Om jag ska gå efter hur min man prickar in dem så blir det nog en flicka. Har ni , ska ni ta reda på vad ni väntar??

• EwMa

Jag är med på tisdag med. Tycker jag vi spikar.

Spännande och se vad du har i maggen...själv börjar jag tveka på min säkerhet  på pojk i magen...men bara det är ett friskt barn så är jag så nöjd så.   

• Dannii B

Där har du helt rätt EwMa,,,,, Vi är bara sjukt nyfikna på vad detr för mina 2 tidigare graviditeter har varit " smärtfria". Den här....finner inga ord. Kräkts utan förmaningar , foglossning så det skriker om det, sammandragningar så jag tror att det är dags att krysta ut den. Men allt detta kan vi ventilera om på tisdag... ska bli kul att se ansiktena bakom nicken. Ha en skön helg damer..

• EwMa
    Dannii B skrev 2013-05-03 19:27:08 följande:
    Där har du helt rätt EwMa,,,,, Vi är bara sjukt nyfikna på vad detr för mina 2 tidigare graviditeter har varit " smärtfria". Den här....finner inga ord. Kräkts utan förmaningar , foglossning så det skriker om det, sammandragningar så jag tror att det är dags att krysta ut den. Men allt detta kan vi ventilera om på tisdag... ska bli kul att se ansiktena bakom nicken. Ha en skön helg damer..

då förstår jag lite ditt tänk. ja kul med nya kontakter

är vi bara 3 kvar i denna grupp? 
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013