• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • EwMa
    SusannneL skrev 2013-05-06 06:27:59 följande:
    På tisdag är jag redan upp bokad med massa saker. Men kanske till nästa gång! ;)

EwMa det gör jag med,får påminna mig själv hela tiden att jag ska låta bli! :9

Synd. Men kommer nog fler gånger hoppas vi.

Skönt man inte är ensam med det. man undrar ju hur mycket större man ska bli.   
  • Vilgot o Lillpyret
    EwMa skrev 2013-05-06 05:54:12 följande:
    Härligt. Häng med imorgon11 passar mig, men bara du inte känner dig stressad.Kanske är bättre med nåt lättare ställe, även om jag inte kan några. Men mig spelar det ingen roll alls... 

Äsch, vi kör på Texas longhorn, Södra vägen, kl. 11. Jag är så himla sugen på det. ;) Dessutom har jag sådan foglossning nu så jag känner att jag är värd det. ;)

Hoppas att DaniiB hinner se att vi ändrat tid nu!
  • Vilgot o Lillpyret

Jag förstår att det är svårt att låta bli att jämföra sig med andra men alla magar ser olika ut, precis som våra kroppar. De innehåller samma sak och det är huvudsaken. :)

Har ni fått kommentarer som gör att ni jämför? Jag får hela tiden höra hur stor jag är men enligt kurvan är jag liten... Vad folk säger stämmer alltså inte alltid. Sedan kan jag tänka mig att folk menar väl men att man själv tycker att det är känsligt eftersom de värderar ens kropp. Helt plötsligt är det fritt fram att göra det! De skulle aldrig påpeka hur kroppen ser ut om det inte var en bebis som låg där inne.

• EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-05-06 16:08:02 följande:
    Äsch, vi kör på Texas longhorn, Södra vägen, kl. 11. Jag är så himla sugen på det. ;) Dessutom har jag sådan foglossning nu så jag känner att jag är värd det. ;) Hoppas att DaniiB hinner se att vi ändrat tid nu!

Vilgot o Lillpyret skrev 2013-05-06 16:08:02 följande:
    Äsch, vi kör på Texas longhorn, Södra vägen, kl. 11. Jag är så himla sugen på det. ;) Dessutom har jag sådan foglossning nu så jag känner att jag är värd det. ;) Hoppas att DaniiB hinner se att vi ändrat tid nu!

Möts vi utanför?
  • EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-05-06 16:13:42 följande:
    Jag förstår att det är svårt att låta bli att jämföra sig med andra men alla magar ser olika ut, precis som våra kroppar. De innehåller samma sak och det är huvudsaken. :) Har ni fått kommentarer som gör att ni jämför? Jag får hela tiden höra hur stor jag är men enligt kurvan är jag liten... Vad folk säger stämmer alltså inte alltid. Sedan kan jag tänka mig att folk menar väl men att man själv tycker att det är känsligt eftersom de värderar ens kropp. Helt plötsligt är det fritt fram att göra det! De skulle aldrig påpeka hur kroppen ser ut om det inte var en bebis som låg där inne.

Vilgot o Lillpyret skrev 2013-05-06 16:13:42 följande:
    Jag förstår att det är svårt att låta bli att jämföra sig med andra men alla magar ser olika ut, precis som våra kroppar. De innehåller samma sak och det är huvudsaken. :) Har ni fått kommentarer som gör att ni jämför? Jag får hela tiden höra hur stor jag är men enligt kurvan är jag liten... Vad folk säger stämmer alltså inte alltid. Sedan kan jag tänka mig att folk menar väl men att man själv tycker att det är känsligt eftersom de värderar ens kropp. Helt plötsligt är det fritt fram att göra det! De skulle aldrig påpeka hur kroppen ser ut om det inte var en bebis som låg där inne.

Det är några som har sagt att du e inte stor för att vara i 6-7 månaden. Men samtidigt så orkar jag inte bry mig när man ändå vet det dtämmer med kurvan. Så det är bara att låta tiden ha sin gång och köra på som man gjort innan
  • Vilgot o Lillpyret
    EwMa skrev 2013-05-06 17:04:39 följande:
    Möts vi utanför?

Det gör vi! Det lär inte vara så svårt att veta vilka vi är, bara kika efter magarna. ;)
  • EwMa
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-05-06 20:57:47 följande:

Det gör vi! Det lär inte vara så svårt att veta vilka vi är, bara kika efter magarna. ;)

Hehe det har du rätt i...ska bli kul och få se ansikten bakom nicken.
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013