• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Snultan
    LillaLoppanT skrev 2013-10-20 17:29:54 följande:
    Alltså, du verkar vara så himla cool och lugn för att vara förstföderska... en annan vågade sig knappt ut ur lägenheten i början. Och du pluggar, bor på hotell och allt möjligt... trots att bebisen är typ yttepytte fortfarande :)
    hehe jo, jag är både cool och lugn ;) nä men faktiskt. sambon är likadan så därför tror jag detta känns så naturligt för oss och enkelt liksom, o att vi har bra inställning till det, oroar oss inte i onödan o så :) sen så har jag ju massa erfarenhet av barn sen innan om det kanske satt sin prägel oxå, men annars är jag väldigt "cool" som person. sen har jag ju läkt väldigt bra efter snittet.
    Matheus 131002!
  • MissKaos

Underbar dekoration! Hoppas på bild på hela skapelsen sen.

Mannen lägger sonen. Som är gräsligt mammig...

TeddyGirl82 skrev 2013-10-20 09:03:21 följande:
    Trist väder idag, då passar jag på och göra det jag älskar, tårtgrejer. Doptårtan till nästa vecka ska förberedas plus nästa vecka är d dags och börja med 5 smörgåstårtor. Älskar och ha och göra.

Denna har jag gjort nu på morgonen 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82

Javisst ska jag lägga ut bild sen.

Denna matning. Den går aldrig över. Men ska försöka släppa på.tyglarna och ge henne mat när hon e hungrig. Men 3-4 timmar emellan tycker jag verkar vettigt. Mer än så vill jag sjäkv inte ha d när jag äter. Plus veta att hon ska ha den ocj den tiden är lättare att planera oftast.nä får.prata med bvc. Det här är.apjobbigt

• MissKaos

Kasta klockan!

TeddyGirl82 skrev 2013-10-21 19:55:14 följande:
    Javisst ska jag lägga ut bild sen.

Denna matning. Den går aldrig över. Men ska försöka släppa på.tyglarna och ge henne mat när hon e hungrig. Men 3-4 timmar emellan tycker jag verkar vettigt. Mer än så vill jag sjäkv inte ha d när jag äter. Plus veta att hon ska ha den ocj den tiden är lättare att planera oftast.nä får.prata med bvc. Det här är.apjobbigt

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ja. Seröst. Du kommer ha ångest i 10 år eller så annars. Isak är snart fem. Vissa dagar äter han lika mkt som jag. Vissa dagar en morot till middag. Barn gör tydligen så. Jag ammade ju honom då mängderns ksn jag inte komentera men iblandvåt han inte på så längr att jag fick handmjölka gör stt inte sprängad. Vissa dagar åt han konstant.

TeddyGirl82 skrev 2013-10-21 20:47:19 följande:
    Mmm får göra d

• LillaLoppanT

Vad säger ni tjejer? Träff snart eller? Helst igår :)

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-10-21 21:03:11 följande:
    Ja. Seröst. Du kommer ha ångest i 10 år eller så annars. Isak är snart fem. Vissa dagar äter han lika mkt som jag. Vissa dagar en morot till middag. Barn gör tydligen så. Jag ammade ju honom då mängderns ksn jag inte komentera men iblandvåt han inte på så längr att jag fick handmjölka gör stt inte sprängad. Vissa dagar åt han konstant.

Ja, jag får försöka med det. Men det sitter väl i huvvet i och med att hon tappa så på bb. Men nu är hon ju en nöjd och glad bebis så får lugna mig. Bara att man jämför lätt med andra, hur mycket dom äter och så.
  • Dannii B

Heeeej på er... Jag behöver råd/hjälp. Flaskmatning!!!!! Hon tvärvägrar ta flaska. Har testat avent, vanlig, tommie och nu Medela calma men det går inte. Försökte med amningsnapp men den gubben gick inte heller. Mitt 1 barn tog napp och flarra utan problem. 2:an kunde inte ta tutten eller napp men gärna flarran. Den här vägrar napp ,flarra men ammar så man nästan känner livet sugas ut ur en. Hur gör jag...vill gärna kunna pumpa ut och röra mig utanför huset utan en bebis som hänger i tutten..

• LillaLoppanT

Jag har lite samma problem. Men det har blivit bättre här. MAMs flaskor funkar bäst. Och att hon inte ligger i min famn. Mycket lättare att få henne att ta flaskan om hon ligger i soffan eller sängen. Började med att lirka in flaskan vid amning, det funkade förvånansvärt nog. Så är det här iaf. Värt att testa hos dig med kanske?

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013