• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Filippaa88
    FridaE skrev 2013-10-24 22:58:31 följande:

Har alla här inne redan fått sina små? Jag väntar fortfarande (BF på lördag). Men skulle gärna vara med på träff! Det är såååå långtråkigt att gå hemma och vänta på att liten ska komma ut...

Jag har inte heller fått, bf 31 dec. Men du kanske hunnit få nu :)
  • MissKaos

Ja fast kortsjal är ju bättre när dom är lite större. Föredrog längre bärtyg i början. Tricot hade jag i början det var bra.

Som sagt ta med barn och sjal och kpm då kan du ju även testa mina sjalar och jämföra.

Snultan skrev 2013-10-29 13:17:49 följande:
    Okej.. tycker du det har funkat bra?

Köpte en ringsjal igår nämligen och vi har såna problem att få lillen att sitta rätt.. fattar inte! då var vi ändå tre personer som försökte få till det, haha :P För den borde ju funka bättre för riktigt små barn än vad en sele gör? Får stokke my carrier så sitter inte lillen riktigt bra så antar han är för liten för den.. men ja, svårt att veta i överhuvudtaget om de sitter RÄTT liksom.. man borde kunna gå till en barnbutik och be dom visa hur man ska sätta barnet?  

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Snultan
    MissKaos skrev 2013-10-30 13:38:58 följande:
    Ja fast kortsjal är ju bättre när dom är lite större. Föredrog längre bärtyg i början. Tricot hade jag i början det var bra.

Som sagt ta med barn och sjal och kpm då kan du ju även testa mina sjalar och jämföra.

Vore super men de får bli nästa vecka isåfall. Är på väg till sthlm nu!
    Matheus 131002!
  • MissKaos

Då kanske byggstöket är över här...

Snultan skrev 2013-10-30 20:13:54 följande:
    Vore super men de får bli nästa vecka isåfall. Är på väg till sthlm nu!

TeddyGirl82 skrev 2013-10-31 06:29:53 följande:
    Någon som har nåt bra tips till första fars dags present till mannen? Jag har nada bra ideer.

Nej. Min man bryr sig inte. Blommor? Örngott med världens bästa pappa tryck? Nya kalsonger?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Dannii B

Samma issue här..svårt med mannen för det han vill ha det köper han själv. Pappa är lite enklare. ..en konjak eller whiskey..det går alltid hem. En god middag ute blir det nog.

• Snultan
    MissKaos skrev 2013-10-31 09:06:20 följande:
    Då kanske byggstöket är över här...

Nej. Min man bryr sig inte. Blommor? Örngott med världens bästa pappa tryck? Nya kalsonger?

Var bor du?
    Matheus 131002!
  • Dannii B

Kom på att det blir nog svårt med middag ute och en barnvakt till 4 barn. Så jag beställde ett par graverade manschettknappar. That will do..

• MissKaos

Kviberg/kortedala

Snultan skrev 2013-11-01 10:23:33 följande:
    Var bor du?

• TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-11-01 17:09:15 följande:
    Kom på att det blir nog svårt med middag ute och en barnvakt till 4 barn. Så jag beställde ett par graverade manschettknappar. That will do..

Nice. har fortfarande inga bra ideer alls. tur till Danmark typ hela familjen. fast får bli på lördan för söndan är d middag hos mina föräldrar
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013