Dannii B skrev 2013-07-03 10:27:13 följande:
Sicken trafik det var här. Hinner inte med riktigt. TeddyGirl82...final countdown är över. ..nu är det lånad tid. Fy vad träligt. Misströsta inte. ..jag kommer förmodligen också gå över tiden. Har 20 dagar kvar och den virvlar ff runt som ingenting i magen på mig. Inga som helst känningar. . måste vara en bra värd. Är ensam med sonen idag och funderar på vad man kan göra. Slottskogen är inte ett alternativ. För många backar, en heeel del övervikt både fram och bak. 4H Gården i Tuve..nån som vet ngt om den??
Ja, nu är det lånad tid snart. Och idag mår jag inget vidare. Är jätteoroligt för bebisen rör sig inte alls på samma sätt, det är bara ibland jag känner hur det trycket utåt, den kan ju ligga med benen mot min rygg och då känner man ju inte så mycket...och d e väl mycket sömn där inne nu innan vad som komma ska. Men blir d ingen ändring kommer jag ringa förlossningen under dagen och fråga vad man ska göra...
MissKaos skrev 2013-07-03 10:57:54 följande:
Jag hade n eBRA förlossning. MED EDA! Min son föddes med apgar 10-10-10 ändå! HAde lustgas och fick typ tandläkarbedövning i f***n. Suveränt! Fick några stygn men det gjorde inte ont och det var inte ngt stort problem efteråt heller.
Jag ser fram emot att få föda igen!
Kontrollförlust -jag var ju kung ju! ALLA gjorde ju som jag sa. Dom tom matad mig med glass

*s* Jo jag bad BM göra det och hon matade snällt även om det tydligen inte är så vanlgit att folk ska äta under förlossningen. Men jag har hållt på mkt med idrott så jag vet ju att det hjälper med energi både mot smärta och att man 2tar slut".
Man orkar MYCKET mer än man tror. Kroppen kan föda. Du har kontroll för du är kroppen, det är bara en annan kontroll.
Det gör ont. JA! Och upplevelsen av smärta är väldigt olika för olika individer. Be BM om hjälp att hantera den. Och bra att du vågar vara rädd. MAn kan inte jobba med sin rädsla om man inte erkänner den. Försök nagla ner exkat vad du är rädd för, då gör du rädslan mindre. Att tappa kontrollen över vad? Bajs? Skrik? Annat?
Jag är väl rädd för att man ska ha massa ont, att bebisen ska bli stressad och att allt måste gå snabbt och sen vilken smärtlindring man ska ha. Men som ni säger, BM är ju där för att stötta en genom allt och då får man försöka ta till sig det. Det är ju inte första förlossningen bm är med om förhoppningsvis.