• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • solskenstjejen

TeddyGirl: jag hör oxå knak från bebisen. Det låter lite obehagligt men som du säger så är det ju inget farligt. Kommer ihåg att det var samma med både sonen o dottern. Ibland har även mannen hört knakningarna :)
    Skall hålla tummarna för att det snart ska sätta igång för dig.

Själv har jag 34 dagar kvar till bf och som det känns nu så tror jag bebisen kommer tidigare (önsketänkande). Jag har väldigt mycket sd och det ilar o molar väldigt mycket nedåt. Skall till bm på fredag och då skall hon känna om bebis är fixerad (vilket jag tror/hoppas)

Vi var på Liseberg hela dagen igår och det kändes som jag hade sprungit 2 maraton när vi kom hem. Hade verkligen ont i varje ben i hela kroppen... Men barnen hade kul så det var ju värt det :)

Moonflight: vi har kikat lite på hus runt ale/ alafors vet du om skolorna där har samma dåliga rykte? Vi vill nämligen inte att D skall börja på Vättleskolan (som får ig i betyg och inte har så bra rykte) så vi vill gärna flytta inom en 3 års period iaf.

• Chickie

Hej!

Får man vara med här? Väntar andra barnet i september - min dotter kommer då att vara 3 år.

Jag letar lite efter folk som bor i östra Göteborg som man kan träffa på fika osv - finns inga föräldragrupper för omföderskor här tyvärr och ingen jag känner kommer att vara föräldraledig samtidigt.

Hoppas ni alla mår bra i era graviditeter!

{#emotions_dlg.flower}   

• SusannneL
    Chickie skrev 2013-07-02 11:17:58 följande:
    Hej!

Får man vara med här? Väntar andra barnet i september - min dotter kommer då att vara 3 år.

Jag letar lite efter folk som bor i östra Göteborg som man kan träffa på fika osv - finns inga föräldragrupper för omföderskor här tyvärr och ingen jag känner kommer att vara föräldraledig samtidigt.

Alla får vara med!

Vart bor du? :)
  • SusannneL

Är det bara jag som inte har städ & fix nojja under graviditeten?

Känner mig som en dålig människa.

Har massa att ordna med här hemma men har ingen lust :/

Skulle ordnat med rensning under tiden jag varit hemma från jobbet (sen 1maj) men har mer eller mindre inte fått nåt gjort! :/

• TeddyGirl82
    Chickie skrev 2013-07-02 11:17:58 följande:
    Hej!

{#emotions_dlg.flower}   

Klart du får, välkommen!

Nu har man klippt resterande av häcken som inte är gjord, e bara jag som gör trädgårdsjobbet här hemma..känns som jag har massa och göra, måste rensa ogräs under häcken med men ligga på alla 4 nu går inte, får så ont i ryggen...men får se imorgon vad man orkar, får ta lite i ertapper..vill ju inte få nån lapp i lådan att vi inte sköter våran utsida..   
  • TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-07-02 11:29:47 följande:
    Är det bara jag som inte har städ & fix nojja under graviditeten?
    Känner mig som en dålig människa.
    Har massa att ordna med här hemma men har ingen lust :/
    Skulle ordnat med rensning under tiden jag varit hemma från jobbet (sen 1maj) men har mer eller mindre inte fått nåt gjort! :/

Äh det är väl hur man är som person annars kanske...jag känner väl att jag inte vill ha en massa över mig bara med massa städ som måste göras, tvätt som måste tvättas eller andra grejer. att man bara kan lära sig och bli en familj liksom och börja med den vanliga rutinen utöver att ha ett barn när man kommer hem. jag e väldigt pedantisk av mig, nästan extrem :P
  • solskenstjejen

Chickie: hej och välkommen! Klart du får vara med.

Susanne: jag har inte heller fått städnoja. Visst finns det saker att röja hemma men jag jobbar fortfarande så jag har ingen ork när jag kommer hem.

• MoonFlight

Solsken: har inte hört något dåligt om skolorna i/runt Alafors, snarare tvärtom.

Vi har bara kört dom sedan maj förra året (då dom öppnade förskoleklass där). Innan var barnen hemma i 8 mån och före det gick dom på förskolan här. Lillan kommer ju inte gå heltid osv och det finns mycket fin natur att gå i runt Rannebergen och alla kilon ska bort då jag kommer vara ute och traska när hon är på förskolan är planen i alla fall.

• Chickie

Tack för välkomnandet, härligt :)

Jag bor i östra Göteborg, nära Kviberg. Någon i närheten? 

Apropå städnoja så minns jag att jag dammsög hela huset dagen före jag födde första dottern, så typiskt som man läser om överallt :D Ingen städnoja finnes ännu dock hehe....  

• Dannii B

Ahhhh...nesting... tydligen så sker detta undermedvetet att man reder boet innan bebben kommer. Har eg ingen lust men tror att dammsugar/golvsvabb rörelserna kanske sätter igång värkarna. Om inte annat så får jag ett äckligt rent hus..

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013