SusannneL skrev 2013-07-03 16:49:55 följande:
Där dom bygger dom nya lägenheterna :)
ÅH! Supernära mig

Bor på övre kviberg. I husen bakom fotbollsplanerna från dig sett. Då kan man kanske få promenadsällskap såmåningom!
TeddyGirl82 skrev 2013-07-03 11:04:36 följande:
Jag är väl rädd för att man ska ha massa ont, att bebisen ska bli stressad och att allt måste gå snabbt och sen vilken smärtlindring man ska ha. Men som ni säger, BM är ju där för att stötta en genom allt och då får man försöka ta till sig det. Det är ju inte första förlossningen bm är med om förhoppningsvis.
Okej.
Då kan du ju ta orosmomenten ett och ett:
Stressad bebis: Vad händer då? Jo barnet plockas ut via kejsarsnipan. MAn har övervakning på både dig och barnet. Så ser man att barnet blir för stressat så agerar personalen.
Smärta: Inget KUL. Men man får smärtlindring. Finns det något du kan göra för att lindra smärtan? Tex andas? PAss på nu att öva på andningen kanske? Andra saker? När ska din man be om extra smärtilndring etc?
BM: ÄR det Bm första förlossning så har du tur! För då har du ju även en extra erfaren BM där som handleder.
(Gissar av ditt kontrollbehov att dessa tankeövnignar kan vara bra)
Jag födde på Ös sist. Kunnig personal. Grymma var dom! Råkade hiva ut uskan en gång. Nackdel: när vi kom in stod jag i fönstret och tittade på PK huset (psykiatrin) och såg ngn kollega. Tänka på jobb vid förlossningen. Sådär. Glömde det sedan. KOmmer åka dit igen. Det gock snabbt och åka bil med värkar är inte min ide om kul..