• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Dannii B
    Chickie skrev 2013-07-02 11:17:58 följande:
    Hej! Får man vara med här? Väntar andra barnet i september - min dotter kommer då att vara 3 år. Jag letar lite efter folk som bor i östra Göteborg som man kan träffa på fika osv - finns inga föräldragrupper för omföderskor här tyvärr och ingen jag känner kommer att vara föräldraledig samtidigt. Hoppas ni alla mår bra i era graviditeter!   

FÖRRESTEN VÄLKOMMEN
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-07-02 13:50:22 följande:
    Ahhhh...nesting... tydligen så sker detta undermedvetet att man reder boet innan bebben kommer. Har eg ingen lust men tror att dammsugar/golvsvabb rörelserna kanske sätter igång värkarna. Om inte annat så får jag ett äckligt rent hus..

Hehe så känner jag med nu.
  • solskenstjejen

Chickie: jag bor i Angered, Rannebergen. Inte jättenära men ändå i östra Gbg.
    Tycker oxå det är synd att man utesluts från föräldrargrupp efter första barnet.

• TeddyGirl82
    Gravid  BF - LISTA  Gravid :
    * TeddyGirl82 - 31 år, Torslanda, första barnet 3/7 
    * September2009 - 32 år, Mölndal, andra barnet 17/7
    * LillaLoppanT - 33 år, Mölnlycke, andra barnet, 20/7
    * WeeBee - 33 år, Frölunda, första barnet, 20/7
    * Dannii B - 31 år, Mölndal, tredje barnet 23/7
    * SusannneL- 25år, Angered, första barnet 7/8  
    * MissKaos - Kviberg, andra barnet 7/12  

BabyFöddaBaby: * Vilgot och Lillpyret-  24 år, Brunnsbo, andra barnet född 23/
    6

Fyll på ni som inte gjort d 
  • Chickie
    solskenstjejen skrev 2013-07-02 14:01:04 följande:
    Chickie: jag bor i Angered, Rannebergen. Inte jättenära men ändå i östra Gbg.
    Tycker oxå det är synd att man utesluts från föräldrargrupp efter första barnet.

Kul rätt nära ändå :)

Ja trist är det tycker jag. För mig är det så viktigt att komma ut och träffa andra i samma båt, annars klättrar jag på väggarna hemma. Men det kanske blir annorlunda med andra barnet, kanske inte hinner med så mycket klättrande ;)  
  • TeddyGirl82
    Gravid  BF - LISTA  Gravid : *
    TeddyGirl82 - 31 år, Torslanda, första barnet 3/7 
    * September2009 - 32 år, Mölndal, andra barnet 17/7
    * LillaLoppanT - 33 år, Mölnlycke, andra barnet, 20/7
    * WeeBee - 33 år, Frölunda, första barnet, 20/7
    * Dannii B - 31 år, Mölndal, tredje barnet 23/7
    * SusannneL- 25år, Angered, första barnet 7/8
    * MoonFlight- 29 år , Skepplanda, fjärde barnet 17/8
    * Chickie- 33 år, nära Kviberg, andra barnet 21/9
    * MissKaos - Kviberg, andra barnet 7/12  

BabyFöddaBaby: * Vilgot och Lillpyret-  24 år, Brunnsbo, andra barnet född 23/
    6
  • TeddyGirl82
    Chickie skrev 2013-07-02 14:14:25 följande:

Kul rätt nära ändå :)

Ja trist är det tycker jag. För mig är det så viktigt att komma ut och träffa andra i samma båt, annars klättrar jag på väggarna hemma. Men det kanske blir annorlunda med andra barnet, kanske inte hinner med så mycket klättrande ;)  

Ja , klart man måste komma ut och träffa andra i samma sits så att säga. Annars tror jag att man sluter sig för mycket i sig själv och bebisvärlden.

Vi var i en bra föräldragrupp nu med första barnet. Så hoppas att vi kommer fortsätta träffas. Sen får vi ju få ihop en träff med denna lilla gruppen med.  
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013