SusannneL skrev 2013-07-04 14:42:42 följande:
Jag tänkte börja köpa saker till bebis nu.
Täcke & kudde tex, vart har ni köpt det?
Såg att dom på Ikea "rekommenderas" från 12 månader =/
Och på föräldrautb så visade dom en kudde som var ganska så stor och ganska så tjock också.
(Man skulle lägga typ halva bebisen på den..)
Minns inte vart dom sa att den där kudden såldes men de va väl nån bebis affär..
Tips på nödvändigaste sakerna mottages =)
Vi bor trångt så jag vill bara köpa det nödvändigaste!
Ni som har barn sen tidigare har säkert bra råd till mig =,)
Jag köpte täcke på Gekås... funkar fint. (Använde iofs bara filt till sonen i början). Den har "standardmått" 100x130. Täcket på Ikea har dock lite andra mått, så isåfall måste du köpa ikeas påslakan.
Kudden på Gekås var dock på tok för hög, så det rekommenderar jag att du köper i en babyaffär. Fråga dem vilken som ska vara till nyfödd.
Dessa grejer köpte jag dock för över fyra år sedan, så det kan ju vara annorlunda med måtten och så nu.
Tips på nödvändiga saker är sjukt svårt, för alla upplever det olika... När frågan ställs: Vad var det mest onödiga du köpte till bebis, så svarar folk så himla olika, vissa skriver saker som jag personligen hade jättestor nytta av.
Ett tips som jag tycker är bra, är en bärsele, (helst en ergonomisk) för om du får en bebis som inte vill ligga själv, utan bara vara nära, så kan du ha den i bärselen, samtidigt som du får händerna fria till att göra annat.