• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Chickie
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-02 14:24:48 följande:

Ja , klart man måste komma ut och träffa andra i samma sits så att säga. Annars tror jag att man sluter sig för mycket i sig själv och bebisvärlden.

Vi var i en bra föräldragrupp nu med första barnet. Så hoppas att vi kommer fortsätta träffas. Sen får vi ju få ihop en träff med denna lilla gruppen med.  

Ja det låter roligt :)
  • TeddyGirl82
    Chickie skrev 2013-07-02 14:47:24 följande:

Ja det låter roligt :)

Klart vi ska! Det var trevligt första gången vi sågs även om vi bara var 3st :P

Nu e d vila, kroppen e rätt trött nu hehe. Får ju vara lite försiktig med, man ska ju orka med och föda fram bebisen med om det nu skulle hända nåt. Men fått gjort en hel del.

Kul att d e så många som e aktiva nu, nu när man är hemma känns det som man inte gör annat än sitter och surfar hela tiden och bara skriver, men sån är jag :P     
  • MissKaos
    Chickie skrev 2013-07-02 14:16:08 följande:
    * Chickie - 33 år, nära Kviberg, andra barnet 21/9 
    Var??
    Jag bor på övre Kviberg.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Chickie
    MissKaos skrev 2013-07-02 15:30:25 följande:
    Var??
    Jag bor på övre Kviberg.

Har PM'at dig :)
  • MissKaos
    Chickie skrev 2013-07-02 14:14:25 följande:

Kul rätt nära ändå :)

Ja trist är det tycker jag. För mig är det så viktigt att komma ut och träffa andra i samma båt, annars klättrar jag på väggarna hemma. Men det kanske blir annorlunda med andra barnet, kanske inte hinner med så mycket klättrande ;)  
    Jag ska ju inte ha förrsen i december! Vilken fsk går ditt stora barn på? Du och jag borde ju hinna promener ihop om inte annat.  Jag tror öppnis kan vara bra. Med lite tur så har dom fortfrande rytmik för större barn 1g/vecka och öppet innan för lek. Det kanske kan vara en bra grejj? I Allhelgona KA.

Börjar med Niferex idag. Jippie för magen *not*
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Chickie
    MissKaos skrev 2013-07-02 15:33:43 följande:
    Jag ska ju inte ha förrsen i december! Vilken fsk går ditt stora barn på? Du och jag borde ju hinna promener ihop om inte annat.  Jag tror öppnis kan vara bra. Med lite tur så har dom fortfrande rytmik för större barn 1g/vecka och öppet innan för lek. Det kanske kan vara en bra grejj? I Allhelgona KA.

Börjar med Niferex idag. Jippie för magen *not*

Låter jättebra!

Tar också Niferex, väger upp det med den där sliskiga söta smörjan vad den nu heter så att magen håller sig någorlunda i schack!  
  • MissKaos
    Chickie skrev 2013-07-02 15:35:09 följande:

Låter jättebra!

Tar också Niferex, väger upp det med den där sliskiga söta smörjan vad den nu heter så att magen håller sig någorlunda i schack!  

Lactulos.
    Jag klarar dessvärre inte att äta det. Spyr upp det igen, även som inte-gravid.. Har IBS och får smärtsamma gaser av det som inte kommer upp så jag får lösa det på annat sätt...  Men men. Jag är rätt bra på det där med förstoppning. JObbar med opiater. Biv: Förstoppning.. Man kan ju göra en del kostmässigt och med träning. Inolaxol i nödfall.
  • Chickie
    MissKaos skrev 2013-07-02 15:42:13 följande:

Lactulos.
    Jag klarar dessvärre inte att äta det. Spyr upp det igen, även som inte-gravid.. Har IBS och får smärtsamma gaser av det som inte kommer upp så jag får lösa det på annat sätt...  Men men. Jag är rätt bra på det där med förstoppning. JObbar med opiater. Biv: Förstoppning.. Man kan ju göra en del kostmässigt och med träning. Inolaxol i nödfall.

Just det, så heter det. Väldigt äckligt. Jobbar med opiater? Vad innebär det? *nyfiken*
  • MissKaos

Substitutionsverksamheten öppenvård. Vi tsr hand om fd heroinmissbrukare. Beroendet blir så fysiskt att man måste ge medicin för att klara ett normalt liv. Andrs beroenden ser inte ut på det viset. Det är en kick att se dom det går bra för!

Chickie skrev 2013-07-02 16:22:08 följande:
    Just det, så heter det. Väldigt äckligt. Jobbar med opiater? Vad innebär det? *nyfiken*

• MissKaos

Jag behöver med ut!

Chickie skrev 2013-07-02 14:14:25 följande:
    Kul rätt nära ändå :)

Ja trist är det tycker jag. För mig är det så viktigt att komma ut och träffa andra i samma båt, annars klättrar jag på väggarna hemma. Men det kanske blir annorlunda med andra barnet, kanske inte hinner med så mycket klättrande ;)  

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013