• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-04 17:34:57 följande:
    Flytningar är normalt under grav.
    Mitt vatten gick inte dom fick ta hål på hinnorna.

Jo men dom har blivit kraftigare nu på slutet. Typ som när man hade ägglossning..
  • SusannneL
    MissKaos skrev 2013-07-04 16:24:40 följande:

Köp bådadera. MIn son hade knappt 50 alls. Dessutom vil man nog inte dra ut en liten baby i affärer när strl 50 är förlitet.
    Jag tycker man kan vika upp ärmsluten på bodys och nerekanten på byxorna i värsta fall.
    Kanske 4 set i varje strl + ett antal pyjamaser + hjälmmössa.
    Villervalla rear just nu. På hagagatan. Är personligen väldigt kär i deras kläder..  Lindex är bra med men smått i strl. Deras nya linje Lilttlephant får mig att bli alldeles sjuks sugen på shopping..
    Fler blöjjor! HAr du hämtat ut gratispaketet från Libero? Anmäl dig och gör det annas. Tror det finns rabattkuponger på blöjjor.
    Ingen panik, allt går att lösa! I värsta fall får du skicka ut gubben men en inköpslista när du är på BB. Dock, man vill ju tvätta sängkläder et.

Mått på täcke: Vet ej. Det är standard tror jag. Jag och Loppan har samma täcke tror jag och mitt har passat i alla påslakan.
    Det behövdes ingen utskrift :)
    räckte med kvitto nummer som dom skickade via mailen!
    tog den från babyproffsen.
    tips på nån mer? 
  • Vilgot o Lillpyret
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-04 17:31:56 följande:
    Åh jag får krupp. Har inte haft rikliga flytningar innan i graviditeten men nu är det rikligt. Och lite vitt. Man väntar ju på slempropp pch vatten som ska gå..svårt och veta bsra vad som e vad? Kan det ske samtidigt? Man googlar ju men blir ju inte klokare för det. Ytterst lite värk i bäckenet med. Bebisen ligger längre ner för d e lätt att andas nu. Får hoppas den fixerats sig nu. Får jag veta imorgon förhoppningsvis när d e barnmorskan igen. Får fråga om flytningarna då med

För mig var slemproppen genomskinlig med blod i, det var väldigt segt och slemmigt. Nästan som klister! De vanliga flytningarna torkades lätt bort med papper medan slemproppen var svår. Man fick använda mycket papper för att få bort det...
  • TeddyGirl82
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-07-04 17:55:54 följande:
    För mig var slemproppen genomskinlig med blod i, det var väldigt segt och slemmigt. Nästan som klister! De vanliga flytningarna torkades lätt bort med papper medan slemproppen var svår. Man fick använda mycket papper för att få bort det...

Då har inte den släppt i så fall..suck det kommer bli en evighet detta.
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-04 17:38:01 följande:

Jo men dom har blivit kraftigare nu på slutet. Typ som när man hade ägglossning..
    Kan det vara proppen som börjar gå? Minns jag rätt så började min som snigelspår.. Typ kletiga sega flytninga som sedan blev lite blod i.

Här har sonen fått mask. Känner såklart hur det kliar i min rumpa med nu... Jippie?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    SusannneL skrev 2013-07-04 17:41:25 följande:
    Det behövdes ingen utskrift :)
    räckte med kvitto nummer som dom skickade via mailen!
    tog den från babyproffsen.
    tips på nån mer? 

PÅminn på BB där får man med en påse!
    JAg har inte hämtat min ännu, vad var det i??
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-04 19:38:57 följande:
    Kan det vara proppen som börjar gå? Minns jag rätt så började min som snigelspår.. Typ kletiga sega flytninga som sedan blev lite blod i. Här har sonen fått mask. Känner såklart hur det kliar i min rumpa med nu... Jippie?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Jag vet inte. Kan inte detta. Ska fråga imorrn när man gör besiktning på mvc. Gud vad det knakar från magen. Stackars liten. Bättre den kommer ut och får mer plats
  • LillaLoppanT

Misskaos, Just den overallen stod jag och klämde på i förrgår. Men jag insåg att det är onödigt med en tjock overall i storlek 56, när man ska ha barn mitt i sommaren :)

Tur att du hittade den istället :) 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • LillaLoppanT

Jag har hämtat ut babybox från Barnens hus, kronans droghandel och apoteksgruppen:)
    Apoteksgruppens är bäst av dom :) 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • MissKaos

Tackar för tips! Anmälan på nätet till alla?

LillaLoppanT skrev 2013-07-04 21:27:35 följande:
    Jag har hämtat ut babybox från Barnens hus, kronans droghandel och apoteksgruppen:)

Apoteksgruppens är bäst av dom :) 

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013