• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • LillaLoppanT
    MissKaos skrev 2013-07-04 21:40:17 följande:
    Tackar för tips! Anmälan på nätet till alla?
    jepp
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TeddyGirl82

Promenerat nu på morgonen i ganska lugnt tempo till MVC. Man känner att bebisen ligger längre ner i alla fall.Huvudet är ytterst lite ruckbart. Det gjorde lite ont när hon kände där.  Allt såg bra ut, hjärtljuden där dom brukar vara på 147 och även mina värden som dom ska. Flytningarna sa hon att dom var normalt att få nu. Det behövs ju mjukas upp där nere. Hon sa att man ska passa på att både göra saker och även ta det lugnt. Fick även ett datum som är det absolut sista sen e d igångsättning.

Idag är man lite orolig i magen typ, börjar väl närma sig om man ska gå på lite tecken med nr 2 så att säga..hoppas hoppas på denna helgen.  

• MissKaos

Jag blev lite lös i magen innan sonen kom. Han har fått mask i magen... ofarligt men smittsamt och äckligt!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-05 08:45:42 följande:
    Jag blev lite lös i magen innan sonen kom. Han har fått mask i magen... ofarligt men smittsamt och äckligt!

Ja, d e lite så idag. Men ska inte tänka mer på det hehe. Stackarn. Förstår det är äckligt, det är väl inte nåt som man önskar någon. Hoppas han blir av med den snart
  • MissKaos
    LillaLoppanT skrev 2013-07-04 21:27:35 följande:
    Jag har hämtat ut babybox från Barnens hus, kronans droghandel och apoteksgruppen:)
    Apoteksgruppens är bäst av dom :) 

Så, beställt! Tänker mig nu vänta tllls efter sommaren och åka och hämta ut mina paket! Spännande Gratis är gott.. Vill minnas att det var lite blöjjrabatter i alla och att det gick åt massor..
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-05 08:48:48 följande:

Ja, d e lite så idag. Men ska inte tänka mer på det hehe. Stackarn. Förstår det är äckligt, det är väl inte nåt som man önskar någon. Hoppas han blir av med den snart

Tror att jag MED ha mask!! FÅR PANIK! Det ÄR inte farligt men fy faaaan vad äckligt! Nåja. Nu vet ni förstagångsmammor vad sm väntar. Löss och mask. Yack!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • LillaLoppanT

Mask är typ det jag fasar för mest av allt i hela världen. Verkar vara så fruktansvört äckligt! JAG DÖR!
    Hellre löss x10! 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TeddyGirl82

Ja usdch mask verkar inget kul. verkar jobbigt och bli av med också..men hoppas ni kan bli av me d

• Dannii B

Åhh fy..peppar peppar.. mina barn har aldrig haft mask. Vettefan om jag föredrar löss. Kanske vattkoppor. . Mina barn har välsignats med tjockt lockigt hår och bara reda ut det efter en dusch är ett heltidsarbete. Äntligen sol Ska till Gunnebo Slott sen och se GRIS en teatermusikal med barnen. Hoppas på att promenaden dit gör underverk och jag börjar känna NÅT.. Ha en jätteskön fredag mammor

• TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-07-05 15:37:22 följande:
    Åhh fy..peppar peppar.. mina barn har aldrig haft mask. Vettefan om jag föredrar löss. Kanske vattkoppor. . Mina barn har välsignats med tjockt lockigt hår och bara reda ut det efter en dusch är ett heltidsarbete. Äntligen sol Ska till Gunnebo Slott sen och se GRIS en teatermusikal med barnen. Hoppas på att promenaden dit gör underverk och jag börjar känna NÅT.. Ha en jätteskön fredag mammor

Håller tummarna. Kände lite i bäckenet när jag gick förut. Ska ta en kvälls promis sen med så kanske man sover bra sen. Och bebisen är lugn igen. Så hoppas på lugnet före stormen. Köpte en ananas men man ska ju äta massa har jag läst. Och jag e så rädd att få sån halsbränna..räcker memed den hemska jag har nu igen får se om d stämmer att bebisen har mycket hår då när man har mycket halsbränna
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013