• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • MissKaos
    LillaLoppanT skrev 2013-07-05 10:26:27 följande:
    Mask är typ det jag fasar för mest av allt i hela världen. Verkar vara så fruktansvört äckligt! JAG DÖR!
    Hellre löss x10! 

Löss har vi klarat oss från. men JA! ÄCKLIGT!! Nu har hela familjen tagit röda piller iaf. SJU till mig och barnafadern och 2 till sonen. Det kliar, jag vet inte om jag med har det eller om jag inbillar mig. Det började klia när jag såg sonens maskar..  Tvättar hysterisk nu. Tänker byta alla lakan och handdukar imorgon....
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ringde FK, fick mitt ärende om graviditespenning snabbhandlagt av en supertrevlig handläggare. Godkänt. Skönt. Får gravpenning tidigare om min chef förbjuder mig så godkänner dom det. Inga problem. Lättad!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-05 16:41:45 följande:
    Ringde FK, fick mitt ärende om graviditespenning snabbhandlagt av en supertrevlig handläggare. Godkänt. Skönt. Får gravpenning tidigare om min chef förbjuder mig så godkänner dom det. Inga problem. Lättad!

Härligt. Det är alltid skönt att få ett sånt besked för d e ju nåt som spelar ganska stor roll längre fram sen med.
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-05 16:40:39 följande:

Löss har vi klarat oss från. men JA! ÄCKLIGT!! Nu har hela familjen tagit röda piller iaf. SJU till mig och barnafadern och 2 till sonen. Det kliar, jag vet inte om jag med har det eller om jag inbillar mig. Det började klia när jag såg sonens maskar..  Tvättar hysterisk nu. Tänker byta alla lakan och handdukar imorgon....

Bättre vara på den säkra sidan. Och hoppas ni blir av med det. Förstår d inte känns så nice alls.
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-05 16:54:47 följande:

Härligt. Det är alltid skönt att få ett sånt besked för d e ju nåt som spelar ganska stor roll längre fram sen med.

Polisen ringde i veckan och ngn hade hotat någon mottagning (tex oss) med att komma och skjuta oss och sedan sig själv.
    Jobbar man med många kriminella, eller med kriminell bakgrund att domd ärtill ahr ett tungt missbruk bakom sig så ja, det är en av de mer farliga saker man kan jobba med i vården tror jag.
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-05 17:33:12 följande:
    Polisen ringde i veckan och ngn hade hotat någon mottagning (tex oss) med att komma och skjuta oss och sedan sig själv.

Jobbar man med många kriminella, eller med kriminell bakgrund att domd ärtill ahr ett tungt missbruk bakom sig så ja, det är en av de mer farliga saker man kan jobba med i vården tror jag.

Jösses. Ja d e väl ingen miljö man vill jobba för länge i när man har en liten i magen..tror aldrig jag hade pallat ett sånt jobb..så d e imponerande med dom som gör det
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-05 17:49:58 följande:

Jösses. Ja d e väl ingen miljö man vill jobba för länge i när man har en liten i magen..tror aldrig jag hade pallat ett sånt jobb..så d e imponerande med dom som gör det

Oftast är det ju inte så såklart. Och jag tänker att dom sm jobbar ensamma på tex bensinstationer på nätterna egentligen är mer utsatta än vi på ett sätt, eller påmånga sätt. Vi är alltid kanske 5 pers på mottagningen (minst) och vi har larm som går direkt till polisen. Vi har övervakningskamera för att se vem som ringer på etc.
    Och dom flesta som kommer vill ju ha vår hjälp.
    Just idag är jag mer oroad över masken. Tänk att komma in på förlossning och börja krysta ut springmaskar Kräks Hoppas inte vi får tbx det efter detta.

Hur går det för dig då? Blev det en kvällspormenad?
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-05 18:29:14 följande:

Oftast är det ju inte så såklart. Och jag tänker att dom sm jobbar ensamma på tex bensinstationer på nätterna egentligen är mer utsatta än vi på ett sätt, eller påmånga sätt. Vi är alltid kanske 5 pers på mottagningen (minst) och vi har larm som går direkt till polisen. Vi har övervakningskamera för att se vem som ringer på etc.
    Och dom flesta som kommer vill ju ha vår hjälp.
    Just idag är jag mer oroad över masken. Tänk att komma in på förlossning och börja krysta ut springmaskar Kräks Hoppas inte vi får tbx det efter detta.

Hur går det för dig då? Blev det en kvällspormenad?
    Ja kom precis in från den, inte så lång men kom ut både för att bli piggare och för d kanske kan göra nåt. Kände lite under magen om man säger så men sen försvann det. Är väl lite små SD. Vill så gärna föda nu, struntar i hur d startar och hur man blir, vill d bara börjar.

Vill verkligen inte gå till datumet BM gav mig för igångsättning. men d e bara 2 dar övertid än så länge så lite till kan jag orka med. Imorrn har vi planerat in lite grillning så då kanske man slipper tänka lite hehe 
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-05 18:49:20 följande:
    Innan du ska föda borde väl masken vara borta. men förstår ditt tänk

Det lär den ju vara. Men tanken slog mig ändå.
    Nu kunde jag inte låta bli att skratta lite. Dels åt att jag ska föda i december. Dels åt tanken på BM min när det börjar flyga ut små maskar..
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013