• Anonym (Lata Anna)

Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!

Hej hej!

Finns det fler där ute som hade som nyårslöfte att komma i form till sommaren men inte riktigt fått röven ur soffan än? Skäms Jag är verkligen en av de lataste som finns! Men nu vill jag verkligen ta mig i kragen och för att göra en ansträngning så tänkte jag göra kost- och gradvis motionsförändringar under en begränsad tid (25/2 - 24/3) till att börja med, och hoppas att jag ska komma in i någon "rutin" som sedan bara ska "flyta på". Vill du vara med och hjälpas åt att förändra våra beteenden kring mat och motion och för en gång för alla gå ner lite i vikt?

Mina "kostregler" tänkte jag ska se ut såhär:

Undvika snabba kolhydrater och fett i större mängd. Äta mer protein och grönsaker. Dricka mycket vatten. Äta 4-5 ggr dag, ej efter middag! 100g godis/glass/snacks per vecka. Max 3 dl vin/vecka
    Utmaning vecka 1: Promenad minst 45 min/dag varav 1 "vilodag"!

Jag är sugen att börja nu men tänkte praktiskt nog och sådär bekvämt till helgen starta på månad!Drömmer
    Fler latmaskar som vill hänga på? Skäms
  • Svar på tråden Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!
  • Anonym (Också lat)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-03-11 12:25:19 följande:
    Inte bra här.... ska väga mig varje dag nu den här veckan och skippa socker helt en period. Vägde... 60,6kg idag... ung. som startvikten.... :-/ Om jag uppdaterar vikten här varje dag så kanske jag drar mig för att trycka i mig skräp hela helgen Obestämd

Min bihåla spökar fortfarande och började blöda igår, men det har blivit bättre nu idag igen. Om det inte har förändrats ytterligare till det bättre på onsdag så kommer jag gå till läkare och kräva biopsi alt. röntgen av bihålan för att utesluta det värsta (som skulle kunna vara cancer..??) Usch, att man ens tänker så. Men jag förbereder mig alltid på det värsta antar jag. Förhoppningsvis är det bara stress som utlöst det hela. Så nej, inga promenader så länge det är så här kallt! Var ute flera timmar i minusgrader i lördags och efter det blev tanden/bihålan sämre så försöker vara inne så mycket som möjligt. Har tenta imorgon också, så ska fortsätta plugga på! Och inte tänka på allt runt omkring Skrikandes På det så ska vår son opereras på torsdag, så det är mycket just nu.
    Usch vad jobbigt det låter, hoppas det snart blir bättre, att tentan och din sons operation går bra!

Här går det inge vidare just nu, förra veckan var barnen sjuka två dagar var och när jag är hemma med sjuka barn då kan jag bara inte hålla mig ifrån sötsaker. Så nu står vågen på 59,6, nästan tillbaka på min startvikt. Jag hoppas alla håller sig friska hos oss ett tag nu iaf.
  • Anonym (Lata Anna)

Tack för alla stöttande ord! Har iallafall en mycket stöttande sambo som gör mycket som underlättar. Har bestämt att skjuta upp tentan på fredag till påsken, blir för stressigt för oss alla tre annars. Så nu hoppas jag att jag klarar den imorgon.

Har hållit mig från sötslisk idag, men nosade i en bullpåse tidigare.. Måste nog avgiftas helt ett par veckor, om det går. Får se om lite vätska försvunnit tills imorgon, är inte lika uppsvälld nu som i morse. Vi får ta nya krafttag allihop!

Förresten, tanden/bihålan vet jag inte vad det är för fel på men det är sannolikt inte cancer. Vet inte varför jag fick för mig det. Hoppas tandläkaren hade rätt och att det obehagliga försvinner snart.

• Anonym (Lata Anna)

Jaha, idag stod vikten på 58,0... måste varit 2,6kg vatten som på något sätt försvann under gårdagen!

• Anonym (lchf)

Nu har jag slarvat med träningen i 4 dagar. Visar sig på vågen :( står still. Idag blir det andra bullar, ska duscha, ge dottern mat sen blir det promenad ca 2 timmar innan konditionsträning ikväll.

• Anonym (lchf)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-03-12 07:15:16 följande:
    Jaha, idag stod vikten på 58,0... måste varit 2,6kg vatten som på något sätt försvann under gårdagen!
    Ja, jag brukar också gå upp typ en dag efter att jag gått ner några hg varje dag under en lång tid. Tror att det är kroppen som återställer sig på något vis. Grattis i alla fall!
  • Anonym (Lata Anna)
    Anonym (lchf) skrev 2013-03-12 07:43:21 följande:
    Nu har jag slarvat med träningen i 4 dagar. Visar sig på vågen :( står still. Idag blir det andra bullar, ska duscha, ge dottern mat sen blir det promenad ca 2 timmar innan konditionsträning ikväll.
    Inspirerande! Här blir det bara hjärngympa i eftermiddag
  • Anonym (o)

Tycker det känns lite orättvist att jag inte ens kan äta lite osötad musli på morgonen, + en frukt, för då går jag upp  Resten av måltiderna har jag ingen pasta eller ris.

62,2kg idag  

• Anonym (Lata Anna)
    Anonym (o) skrev 2013-03-12 08:34:37 följande:
    Tycker det känns lite orättvist att jag inte ens kan äta lite osötad musli på morgonen, + en frukt, för då går jag upp  Resten av måltiderna har jag ingen pasta eller ris.

62,2kg idag  
    Men du har ju gått ner 0,3 kg sedan igår

Ibland är våra kroppar bra lustiga. Du skulle kunna testa att byta ut frukten mot bär på morgonen några dagar och se om det ger någon effekt? Eller ha kvar frukten men byta muslin mot frön? Du kanske inte behöver ge upp både och menar jag?

Jag tycker iallafall att du var superduktig i helgen! Du får vara min förebild inför nästa helg som kommer
  • Anonym (o)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-03-12 08:52:34 följande:
    Men du har ju gått ner 0,3 kg sedan igår

Ibland är våra kroppar bra lustiga. Du skulle kunna testa att byta ut frukten mot bär på morgonen några dagar och se om det ger någon effekt? Eller ha kvar frukten men byta muslin mot frön? Du kanske inte behöver ge upp både och menar jag?

Jag tycker iallafall att du var superduktig i helgen! Du får vara min förebild inför nästa helg som kommer

Tack vad snäll du är jaså vägde jag mer igår?

Och vad skönt att det inte kan vara cancer! förstår oron. Hoppas du blir helt bra snart och det tror jag  
  • Anonym (o)

Ja jag får nog byta ut något som du skrev...varför kan man inte få allt bara

Svar på tråden Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!