Anonym (lchf) skrev 2013-03-07 08:49:58 följande:
Det blir inte så mycket träning den här veckan då det är sportlov hos oss. Däremot låånga promenader. 2 timmar igår och idag blir det minst 2 timmar när ungarna åker skridskor på förmiddagen och slalom på eftermiddagen (hade gärna åkt jag med men har en bebis att ta hand om)
Fantastiskt (lchf)!

Anonym (#1) skrev 2013-03-06 20:49:18 följande:
Ja, jag har packat idag och skött maten. Ingen träning idag men i morgon har jag ett pass planerat. Nu blir det blodpudding (mums).
Åh blodpudding! Köper du färdig eller gör du själv? Någon som vet var man kan få tag i blod förutom hos slaktare? Hmm... kanske ska fråga nere på vår ICA idag faktiskt då de styckar själva....

de kanske kan ta in lite blod om man frågar efter det alt. beställa!
Och du behöver allt en vilodag så mycket som du springer!!

Anonym (Latisen) skrev 2013-03-07 08:59:37 följande:
Hej! Jag hänger på er här, hade också tänkt detta som ett nyårslöfte men kom ej igång förrän förra veckan då jag kom hem efter en veckas svullande i värmen. Jag kör viktväktarna, då jag gärna vill kunna äta allt och lätt kunna äta på lunchrestauranger och hos vänner den mat som serveras. Deras app till telefonen är underbar och sparar mig massor av tid. Igår hade första veckan gått och vågen visade minus 1,9kg

Nu har jag 5-6kg kvar att ta bort. Måste komma igång med att röra på mig, men det är mitt stora problem, för lat, trött och orkeslös på kvällarna och helgerna är ofta helt galna så jag vet inte när det ska bli av. Tips på hur man får igång motivationen mottages gärna.
Välkommen säger jag också!

Vi tycks ha lite samma problem där, att verkligen komma igång med motionen. Jag tror jag kör lite slow nu, är gärna en sån där "allt-eller-inget"-människa och vill gärna göra ALLT på en gång och så blir det ofta förmycket och jag tappar intresset. Jag är glad att maten går så bra nu, känns verkligen som min grej så motionen får vänta lite tänker jag. Och vem vet, det kanske blir en bra "kick start" sen att köra igång med motion om någon vecka till då kroppen troligen vant sig mer vid kosten.
Och grattis till -1,9kg första veckan, det var riktigt bra! Roligt att läsa att du hittat en bra kostplan som passar dig direkt!