Anonym (o) skrev 2013-03-12 19:44:14 följande:
Jo du har ju rätt. Tar till mig det faktiskt... men vill väl kunna äta ngt gott på helgerna men det får man kanske vänta med tills man gått ner till önskevikten.
Men om du stör dig så på oss varför läser du tråden då?
Jag stör mig inte, jag blir frustrerad på er för att jag vet att ni kan om ni bara
bestämmer er :(
Har varit i er sits tusentals gånger och jag vet vilken jävla ångest man får efter varje helg, så besviken man blir på sig själv efter att ha varit duktig i flera dagar och sen bara mister kontrollen.
Började läsa för att jag ville hänga på, men när jag såg att ni bara gav upp så fort det blev helg så blev jag frustrerad istället. Jag lovar er, när ni väl bestämmer er på riktigt, när ni verkligen fått nog.
DÅ går det, och det kommer inte vara jobbigt. Har själv fått ner 15,5 kilo och lever ett helt annat liv nu än innan, och det som var så annorlunda nu var att jag var
bestämd.
Det är klart att man ska kunna äta något gott på helgen, självklart! Men nu var detta till en början en utmaning under en väldigt begränsad tid, och ni ville alla själva vara med eftersom ni lovat er denna nystart sedan nyår. Det är lång tid sedan, på 3 månader händer
mycket om man går in för det.
För kroppen är det inte belönande med vin och godis. Den mår dåligt av det. När alkohol finns i kroppen så stänger den ner all fettförbränning till förmån för att rensa sig från alkoholen. Socker vet vi alla att det inte är bra. Såklart att man ska kunna falla för frestelsen ibland, såklart man ska kunna fika osv. men det är väl inte det viktigaste i livet? Är det inte viktigare att vara hälsosam så man kan få ett långt liv med dem man älskar? Att man får vara frisk? Att man har en kropp som orkar göra saker, som orkar jobba, som är stark även om man blir äldre?
Att unna sig är inte att trycka transfetter, alkohol och socker. Det är gifter. Ni känner ju själva hur ni mår efter ni ätit för mycket. Så varför inte avstå tills ni känner att ni kan äta en
lagom mängd? Tills dess kan ni äta goda fruktsallader med vanilj kesella (barnen kommer älska det!!), ni kan göra egen frozen yoghurt med era favoritsmaker, goda smoothies, grönsaksstavar med dip, göra goda fruktfat med mango, jordgubbar, blåbär, ananas osv. Ni kan dricka zero-produkter, finns både cola, sprite och fanta. Det finns hur mycket som helst man kan frossa av som är nyttigt (säger inte att zero-produkter är det dock!)!
Framförallt kan ni hjälpa varandra, här inne, när ni får sug, när ni behöver den där knuffen för att ta er ut. Jag är inte er fiende :(