OLilly skrev 2013-02-28 00:59:36 följande:
Nu har jag iof inte läst alla kommentarer till inlägget i Tyras blogg men jag kan förstå om någon eller några muslimer reagerar på inlägget eftersom det visar inkorrekt information och helt fel bild över hur en halalslakt går till. Sen att det finns hjärnslöa människor som utför helt bestialiska slakter är en annan sak och det är det man ska diskutera, inte halalslakten i sig eftersom det inte är problemet. I samma diskussion kan man ju ta upp all djurhållning och slakt som sker i hela världen, eftersom det i slutändan ändå påverkar svenskarna eftersom vi importerar så mycket kött.
Samtidigt kan jag förstå att en del muslimer reagerar starkt på påhopp och anklagelser eftersom det redan är en hetsjakt på muslimer. Allt som har med islam och muslimer att göra hånas och förlöjligas och "man vill bara bli av med de där parasiterna". Det tar på psyket att hela tiden från alla möjliga håll få sånt bemötande så fort man nämner att man är muslim och äter halalkött och kanske har en hijab på huvudet. Är man gift så är man antingen en kvinnomisshandlare och potentiell hedersmördare och kvinnan är förtryckt, hur lycklig hon än säger sig vara.
Den här propagandan är jag så förbannat less på att jag orkar inte ens argumentera. För varför skulle jag göra det för döva öron och när folk ändå har garvat in sina trångsynta och egoisktiska åsikter i sina små ärthjärnor????
Att reagera på någonting är en sak. Att slänga ur sig könsord, personliga påhopp och hit är en helt annan. Det var DET jag reagerade på. Förstår att det kan vara jobbigt, men jag blir själv utsatt för liknande saker, fast ifrån ett helt annat håll.
Bara för att jag röstar på SD så har jag fått alla möjliga påhopp, är det då mer rätt?
Och för att tillägga, jag är varken trångsint, egoistisk eller har en hjärna i storlek med en ärta. De kommentarerna kan du spara till någon som passar in.