• Svenskflicka

Halalslakt

Vad tycker ni om den här islamiska lagen?

Den här hemsidan menar att det är den mest humana metoden att slakta djur, är det sant?

islam.se/halsa/halalslakt/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-24 10:02
    tyras.se/

Här kan ni läsa om vad som kan hända om man kritiserar islam.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Halalslakt
  • viseversa

Ursäkta men läs på om anatomi. Hjärnan är medveten så länge ryggmärgen inte är svskuren vilket den inte blir vid halal slakt. Det är ju inte halshuggning utan man skär av halsen STOR skillnad. Skrämmande att folk inte vet detta.

• VojneVojne

Kolla på det här, hur ett riktigt halalslakt ska vara...( inga blodiga scener finns!)

• viseversa

Spelar det någon roll? Tror du på allvar att man jan slakta alla djur så när efterfrågan på halal är så stor? Isåfall är du väldigt naiv tyvärr.

• VojneVojne

Är det mig du pratar så självfallet inte tror men vidriga djurplågeri finns i alla länder, jag ville bara visa den Sanna halalslaktet så skulden skall inte läggas på det utan lägg på den massproducering och dess oacceptabla krav....

• Dagdrömmaren

Jag ryser bara jag tänker på det. Jag skulle aldrig vilja dö på det sättet, jag halshuggs hellre. Så varför ska djur dö så? Nej usch *ryyyyyser*

• Deo volente

Det finns ett extra känsligt område, känselkropp, brevid halspulsådern, då den skärs av, så blir djuret bedövat i samma sekund.
    Halal slakt får endast ske av vissa personer som vet exakt hur slakten ska gå till. Annat fall är inte tillåten.
    Detta går väldigt fort så varför skulle man inte kunna tillfredställa efterfrågan av kött.
    På vilket sätt skulle detta ta längre tid?
    Tar väll mer tid att först bedöva djuret.

• Anton Chigurh
    Deo volente skrev 2013-02-23 08:25:07 följande:
    Det finns ett extra känsligt område, känselkropp, brevid halspulsådern, då den skärs av, så blir djuret bedövat i samma sekund.
    Halal slakt får endast ske av vissa personer som vet exakt hur slakten ska gå till. Annat fall är inte tillåten.
    Detta går väldigt fort så varför skulle man inte kunna tillfredställa efterfrågan av kött.
    På vilket sätt skulle detta ta längre tid?
    Tar väll mer tid att först bedöva djuret.
    människor finns det en sån känselkropp som kan orsaka hjärtstopp vid ett häftigt slag mot exakt den känselkroppen, men du menar alltså att kor, tjurar, får, lam, kycklingar mm mm har en precis likadan känselkropp och att varenda jävla halalslaktare bemödar sig om att leta upp den exakta känselkroppen och klämmer till exakt där, just för att i bästa fall orsaka hjärtstillestånd på djuret som slaktas !!!

Kom igen...det där tror du fan inte på själv.

Skall jag länka till ett antal halalslakterier, så får du berätta för mig sen om slaktarna hittar dina känselkroppar, är du intresserad, Deo ???
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Haskel
    Anton Chigurh skrev 2013-02-23 09:37:26 följande:
    På människor finns det en sån känselkropp som kan orsaka hjärtstopp vid ett häftigt slag mot exakt den känselkroppen, men du menar alltså att kor, tjurar, får, lam, kycklingar mm mm har en precis likadan känselkropp och att varenda jävla halalslaktare bemödar sig om att leta upp den exakta känselkroppen och klämmer till exakt där, just för att i bästa fall orsaka hjärtstillestånd på djuret som slaktas !!!

Kom igen...det där tror du fan inte på själv.

Skall jag länka till ett antal halalslakterier, så får du berätta för mig sen om slaktarna hittar dina känselkroppar, är du intresserad, Deo ???
    Hej Älskling, så det är här du hänger nu.

Jag håller med dig om ovanstående. Bör bara tillägga att hjärtstopp, inte behöver innebära omedelbar medvetslöshet. 

Puss
  • Anton Chigurh
    Haskel skrev 2013-02-23 09:50:56 följande:
    Hej Älskling, så det är här du hänger nu.

Jag håller med dig om ovanstående. Bör bara tillägga att hjärtstopp, inte behöver innebära omedelbar medvetslöshet. 

Puss
    Japp, för tillfället. Vårdar du mina kalsonger väl ???

Och så för i helfvete, en bild, Haskel, du tillhör celebriteterna, du vet var, en bild, så du får vara kvar för alltid, min underbara herre. 

Vi är ofta överens. Härligt.Glad Utom när det gäller prissättning på begagnade kalsonger... 

Kram /Anton.....Hjärta 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Lindsey Egot the only one

Haskel

Det är väl där problemet ligger också att man inte får orsaka hjärtstopp innan djurets hals skärs av.

VojneVojne

Men om du köper halalslaktat kött här så har du bidragit till oerhört grov djurplågeri. Sedan att en del i tråden som länkar till en man som får djuren lugna men som inte visar själva slakten bevisar ju bara att de inte vet hur det är just när halsen skurits av.

Svar på tråden Halalslakt