• Svenskflicka

Halalslakt

Vad tycker ni om den här islamiska lagen?

Den här hemsidan menar att det är den mest humana metoden att slakta djur, är det sant?

islam.se/halsa/halalslakt/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-24 10:02
    tyras.se/

Här kan ni läsa om vad som kan hända om man kritiserar islam.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Halalslakt
  • viseversa
    Fagerlund skrev 2013-02-23 18:38:37 följande:

Hjärnan är medveten även om man skär av ryggmärgen. Döden sker genom förblödning och att hjärnan förlorar syretillförsel.

Ja då är ju ett skott i huvudet INNAN man skär halsen av djuret betydligt mer humant än halal ellerhur?
  • LillaJag06

Vet inte vad andra skrivit i tråden men det Tyra visade på sin blogg är INTE hur halalslakt går till.
    Hon borde ha läst på mer innan hon gjorde det inlägget. Jag har tappat all respekt jag hade för den människa.

• Tia F
    LindaEfraim skrev 2013-02-23 00:47:51 följande:
    Anton i Sverige gör de inte så. De sätter fast djuret i en cylinder med ett hål för huvudet där en metall skena tvingar mulen upp i vädret. Sedan skär de av båda struparna samt artären och venen och sedan står djuret och frustar i upp emot 15 minuter innan det dör. För varje frust den gör så sprutar bloden från halsen flera meter. De vänder även cylindern med kossan i.
    Mycket inhumant.
    De får nämligen inte skjuta djuren med en slaktpistol för djuret kanske inte bara blir medvetslös utan dör innan strupen skärs av.
    Då vill jag komplettera ditt inlägg med: 
    earthlings.com/

Det Linda skriver om finns på film för er som inte är insatta. Samt en hel del andra grymheter som, tro det eller ej, faktiskt pågår överallt. Och inte bara i utlandet som någon i en tidigare tråd skrev. Ignorance is bliss.

Skaparna av filmen har valt att låta denna film kunna ses av var och en utan att betala en spänn. Så varsågoda, här har ni något att titta på under familjekvällen. (ironi)

• Miss Blue
    Tia F skrev 2013-02-24 11:24:32 följande:
    Då vill jag komplettera ditt inlägg med: 
    earthlings.com/

Det Linda skriver om finns på film för er som inte är insatta. Samt en hel del andra grymheter som, tro det eller ej, faktiskt pågår överallt. Och inte bara i utlandet som någon i en tidigare tråd skrev. Ignorance is bliss.

Skaparna av filmen har valt att låta denna film kunna ses av var och en utan att betala en spänn. Så varsågoda, här har ni något att titta på under familjekvällen. (ironi)

Jag är en fullfjädrad mes, när det gäller filmerna, klarar inte av att se dem. Att läsa hur det går till räcker mer än väl för mig. Fruktansvärt jävla vidrigt. Gråter
  • Lindsey Egot the only one

Tia F

Men många gör sjuka saker i Guds namn.
    Och det är sjuka människor med sjuk syn på livet som Gud har skapat som gör detta.

• Miss Blue

Bakdelarna på djuret räknas ju som orent, vart tar de delarna vägen?

• Tia F
    LindaEfraim skrev 2013-02-24 11:30:24 följande:
    Tia F

Och det är sjuka människor med sjuk syn på livet som Gud har skapat som gör detta.
    Det är inte troende eller icke troende som gör sjuka saker. Det är människor. 

• Miss Blue
    LindaEfraim skrev 2013-02-24 11:30:24 följande:
    Tia F

Krig till exempel.
  • Lindsey Egot the only one

Tia F men de gömmer sig bakom Guds namn.

• Tia F
    LindaEfraim skrev 2013-02-24 11:53:45 följande:
    Tia F men de gömmer sig bakom Guds namn.
    Alla som begår vidrigheter har något att skylla på vare sig det är en religion, en ideologi, en sjukdom eller vad som. Jag bryr mig inte om hurvida en person tillhör en särskild religion eller ej. Det enda jag bryr mig om är att man respekterar och värnar om varann. 

Svar på tråden Halalslakt