• Svenskflicka

Halalslakt

Vad tycker ni om den här islamiska lagen?

Den här hemsidan menar att det är den mest humana metoden att slakta djur, är det sant?

islam.se/halsa/halalslakt/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-24 10:02
    tyras.se/

Här kan ni läsa om vad som kan hända om man kritiserar islam.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Halalslakt
  • AnnaKaffekanna

Jag menar..hur kan man på något sätt tycka att ett djur ska förtjäna att dö på ett långt och plågsamt sätt? Det är ju en jäkla stort skillnad på "vanlig" slakt och "halal".

Äter själv inte kött och tycker inte om slakt av djur överhuvudtaget... men den metoden (halal)är ju fruktansvärd!!

• VojneVojne

Ja vi såg hur svenskt köttet sköts genom åren med, djur som transporterades illa osv. Har varit vegetarian i 10 år men hälsan gick lite snett så måste äta kött ibland ofrivilligt...

• Fagerlund
    viseversa skrev 2013-02-23 07:04:18 följande:
    Ursäkta men läs på om anatomi. Hjärnan är medveten så länge ryggmärgen inte är svskuren vilket den inte blir vid halal slakt. Det är ju inte halshuggning utan man skär av halsen STOR skillnad. Skrämmande att folk inte vet detta.

Hjärnan är medveten även om man skär av ryggmärgen. Döden sker genom förblödning och att hjärnan förlorar syretillförsel.

• Arima

Det finns en risk att det kött du köper som kommer ifrån Europa ändå är halalslaktad....

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kott-fran-plagade-djur-saljs-i-mataffarer_4134699.svd

Jag förstår inte varför inte muslimer inte protesterar mot den inhumana behandling som sker. Det strider UPPENBARLIGEN mot koranen...

http://www.svt.se/nyheter/varlden/olagliga-djurtransporter-fran-eu-till-turkiet

Stöd svenska bönder!!    Det kostar pengar att ha bra djurhållning.

• liv

För det första är det djurplågeri. För det andra varför skulle jag vilja äta kött som är slaktat genom en religiös ritual som jag inte tror på?

Svar på tråden Halalslakt