jennyz skrev 2013-05-05 21:37:35 följande:
Något UL mer eller mindre kan väl inte vara så farligt? Vi har denna gång gjort 3 VUL och två UL... Förra graviditeten blev det fler VUL och två UL (RUL och kub) men det är nog inte bra att göra många i onödan... Vi ska ju göra ett till UL i v32 för att fastställa placeringen av moderkakan, för att se om det blir kejsarsnitt eller inte...
Idag har mina bröst kliat rätt mycket, hoppas det blir bättre imorgon, man kan ju inte sitta på jobbet ock klia..

märkte lite råmjölk som kom från brösten idag, så det kanske hänger ihop...
Jag hade ju rätt mycket problem med amning förra gången, vill bara tipsa er om en sak: OM det blir så att amningen strular så mycket att bebisen behöver ersättning som kompletterar, var noga att inte ge den i nappflaska, i vårt fall gav de vår dotter ersättning i nappflaska på BB, sedan var hon inte särskilt intresserad av att amma, det gick så mycket lättare att få i sig mat i nappflaska.. Ruskigt irriterande att BM som jobbade den natten inte tänkte på det, de andra BM jag träffade efter det dumförklarade henne, men då var ju skadan redan gjord, och jag visste inte bättre den natten då hon behövde mer mat pga lågt blodsocker...

jag har inga problem med att ge även nästa bebis ersättning om det behövs, men ville amma och fick kämpa häcken av mig för att få henne att amma efter det... Efter fyra månader gav jag upp helt då hon åt mest ersättning och då sinade den lilla mjölk som jag producerade... Hoppas på bättre lycka denna gång!!

Tack för amningstipsen! Man suger åt sig som en svamp nu när det snart är min tur att prova amningsdelen. Bara att hoppas den går någorlunda, tycker man hör om så många som det krånglar för. Köpte amnings-bh häromdagen...
Om ultraljuden så kan jag tillägga att jag fått göra två ultraljud (ett Kub i v.12, och ett Rul när nu det görs... samt tre tillväxtultraljud under vintern eftersom sköldkörtelvärdet i höstas visade på nån slags antikroppförändring som de ville hålla koll på)