• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • jennyz

Har sovit hela natten mer eller mindre, små avbrott, känner mig typ som en ny människa redo för nya tag! dagens mål: fortsätta kämpa med amning/pumpning och ta mig upp och gå, kunna gå på toaletten själv... Hoppas det är realistiskt...

• Hela85

Jennyz - Stort grattis till er dotter :) Vilken upplevelse tur att du mår bra nu!

• 3villbli4

jennyz: stort grattis till dottern!! Men vilken pärs! Vad skönt att du ändå är på bättringsvägen. Vad mysigt att stora syster fått varit och hälsat på och skönt att du fått sova i natt. Hoppas att du nu hämtar igen dig snabbt så ni får åka hem. Tycker att du ska lyssna på dem och ta det lite lugnare, en jobbig sista tid av graviditeten och sen pärsen vid snittet. Ta hand om er nu. :)

äralltupptaget: jag kan tyvärr inget om gravidpenningen, men den ska ju i alla fall ge lika mycket betalt som sjukpenning och föräldrapenning (förutom de 10% som du får extra då) och det ska ju vara ca 80% av din lön. Det jag vet är att gravidpenning får man i så fall från 60 dagar innan bf till 10 el 11 dagar innan. Har en kompis som var sjukskriven från halva graviditeten ungefär men hon fick ta ut gravidpenning från 60dagar innan istället då.

• heli78

Jennyz: Stort Grattis! Men vad otäckt! Skönt att du själv inte hann bli rädd i alla fall. Försök vila allt du kan även fast du känns fylld av energi.

• jennyz

Ja man är väl lite knäpp... Har i alla fall gått till toan idag, så imorgon kanske katetern kan tas bort...det är enda slangen jag har kvar nu, wow!!

Allt är ju trots allt värt det när lilltjejen ligger och myser med mig!!!

• 3villbli4

jennyz: Hoppas det går bra för er och att de kunde ta katetern idag. Hoppas att ni snart får komma hem. :)

Imorgon ska vi på bedömningen, och nu är jag väldigt nervös!! Hoppas att läkaren är bra och att hon är förstående så de nu kan göra någonting.

• jennyz

3villbli4: lycka till idag, håller tummarna att det är dags nu för er!! Jag fick bort alla slangar på mig igår, och läkaren kom in med bara positiva värden och provsvar, och sa att om jag var pigg och påklädd nästa gång (idag) kunde han nog övertalas att skriva ut mig/oss!!! Fanny (vårt namn just nu på dottern) skrevs ut från barn4 igår och har nu bott hos mig snart ett dygn och vi har fixat natten, med lite hjälp att få ersättning av fina personalen...jag ammar först sedan får hon ersättning, hon tar bra tag så jag hoppas kunna amma denna gång när min kropp kommit ikapp det som den missat... Tog en dusch igår, wow, ville aldrig gå ur den!!! Allt är bra utom en hemsk huvudvärk som kommer när jag är uppe, så fort jag sätter mig upp...de funderar på om det kan vara kopplat till ryggbedövningen så vi får se vad vi gör om den inte lättar idag, men man får väl vara nöjd att det är det enda, och gaser i magen som kommer igång... (det var värst igår natt, visste inte var jag skulle ta vägen innan gaserna behagade komma ut!!! ) Snart är det matdags igen, hon ska ära var tredje timme minst, gnyr dock ung var 2,5 timme... Sedan ska jag klä på mig och gå och ära frukost-första gången utanför rummet på BB, lovade personalen att prova idag, då fick jag kvällsfikat vid sängen igår trots att jag inte är sängliggandes längre... det är tack o lov ganska lugnt på avdelningen så jag märker inte att det kan vara brist på personal... Sedan blir jag sjukskriven i typ 2 veckor till, eftersom jag har eget företag så ger det ju inte så mycket, försäkringskassan får betala några dagar, men det är lättare att säga att mina kunder inte kan nå mig för att jag är sjuk, och sambon får vara hemma två veckor till från jobbet, så det känns bra! Han ska ju sedan vara ledig tors-fre i två år också...dottern var här igår, ville inte lämna mig o bebisen så jag hoppas vi får åka hem till henne, idag är hon på förskolan ett tag, skulle berätta för alla om hennes lillasyster sa hon, gullunge!! Sedan blir det återbesök hos doktorn, med sambon, när läkaren var här var min sambo inte med, och läkaren ville prata med oss, för han sa ju att någon mådde väldigt dåligt när jag var nedsövd...vilket jag tänkt på, men inte i den omfattningen konstigt nog...jag sov ju så det var ju jobbigare psykiskt för honom!!

Vår älskade dotter föddes 26/10 2009, Syskon BF 19/8 2013
  • Nezzan

Jennyz: GRATTIS TILL TÖSEN!! Men oj vilken resa det blev för er.. men så underbart skönt att ni nu är på väg att må bättre och snart kan få fara hem med erat lilla underverk Hjärta

3villbli4: lycka till idag!!

• EEJ

Stort grattis till flickan Jennyz!!

Vi har dåligt med bilder i tråden så här kommer en bild på vår pojke. 1 mån gammal idag och väger 2520 gr. Han har själv tagit bort sin sond och ammas nu. Dock så går han upp dåligt i vikt (läs han hår ner i vikt) så vi riskerar att måsta sätta tillbaka sonden... Suck!

• 3villbli4

jennyz: vad skönt att du mår bättre och bättre. Hoppas det fortsatt så och att ni snart är påväg hem. Kan tänka mig att det måste varit jätte jobbigt för din sambo när du var nedsövd. Han måste varit jätte orolig.

EEJ: Vilken fin liten kille. Hoppas att han vänder snart och börjar gå upp istället så han slipper sonden. Är ni kvar på sjukhuset?

Läkaren var väl sådär som vi träffade idag om jag ska vara ärlig. Hon vägrade lyssna, menade på att jag kunde få komma och få sömntabletter och morfin inne på förlossningen under helgen för att få sova någon natt innan de ska försöka sätta igång på måndag. De har ju dock provat morfin av olika slag flera ggr för njursmärtorna men det enda det resuoterat i är att jag spytt konstant i ett dygn efteråt, inte fått mig ens en droppe vatten utan att det kommit upp igen. Det känns ju faktiskt inte heller så roligt att avsluta graviditeten med att må så och kanske få vätskebrist inför förlossningen. Nu låter jag kanske negativ, men medicinerna har verkligen fått mig att må fruktansvärt. Det är som att välja mellan pest el kolera. Nästa bakslag var att trots alla hemska sammandragningar jag haft så var tappen helt omogen!! (Det var ändå påvergån på den för några veckor sedan sa de) Så de ska försöka sätta igång det med gel på måndag men hon varnade för att det kunde ta dagar inlagd på förlossningen innan förlossningen kommer igång. Ännu mer önskar jag ju då att de kunde försöka redan imorgon då det i sämsta fall inte är slut på eländet förrän onsdag. Hoppas så klart att det ändå ska gå smidigt eftersom jag ändå är omföde

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå