3villbli4: lycka till idag, håller tummarna att det är dags nu för er!! Jag fick bort alla slangar på mig igår, och läkaren kom in med bara positiva värden och provsvar, och sa att om jag var pigg och påklädd nästa gång (idag) kunde han nog övertalas att skriva ut mig/oss!!! Fanny (vårt namn just nu på dottern) skrevs ut från barn4 igår och har nu bott hos mig snart ett dygn och vi har fixat natten, med lite hjälp att få ersättning av fina personalen...jag ammar först sedan får hon ersättning, hon tar bra tag så jag hoppas kunna amma denna gång när min kropp kommit ikapp det som den missat...
Tog en dusch igår, wow, ville aldrig gå ur den!!! Allt är bra utom en hemsk huvudvärk som kommer när jag är uppe, så fort jag sätter mig upp...de funderar på om det kan vara kopplat till ryggbedövningen så vi får se vad vi gör om den inte lättar idag, men man får väl vara nöjd att det är det enda, och gaser i magen som kommer igång...
(det var värst igår natt, visste inte var jag skulle ta vägen innan gaserna behagade komma ut!!!
) Snart är det matdags igen, hon ska ära var tredje timme minst, gnyr dock ung var 2,5 timme... Sedan ska jag klä på mig och gå och ära frukost-första gången utanför rummet på BB, lovade personalen att prova idag, då fick jag kvällsfikat vid sängen igår trots att jag inte är sängliggandes längre...
det är tack o lov ganska lugnt på avdelningen så jag märker inte att det kan vara brist på personal... Sedan blir jag sjukskriven i typ 2 veckor till, eftersom jag har eget företag så ger det ju inte så mycket, försäkringskassan får betala några dagar, men det är lättare att säga att mina kunder inte kan nå mig för att jag är sjuk, och sambon får vara hemma två veckor till från jobbet, så det känns bra! Han ska ju sedan vara ledig tors-fre i två år också...dottern var här igår, ville inte lämna mig o bebisen så jag hoppas vi får åka hem till henne, idag är hon på förskolan ett tag, skulle berätta för alla om hennes lillasyster sa hon, gullunge!! Sedan blir det återbesök hos doktorn, med sambon, när läkaren var här var min sambo inte med, och läkaren ville prata med oss, för han sa ju att någon mådde väldigt dåligt när jag var nedsövd...vilket jag tänkt på, men inte i den omfattningen konstigt nog...jag sov ju så det var ju jobbigare psykiskt för honom!!