• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • Hela85

Jennyz - lycka till imorgon! Äntligen är den 5e augusti snart här :)

• 3villbli4

Ja det får man verkligen hoppas. :)

Jag förstår att det skulle kännas konstigt att lämna bort henne, men samtidigt är det ju svårt om du har svårt att röra dig och ta dig upp ur sängen så tycker inte du ska ha dåligt samvete för det. Det kan ju dessutom vara bra om du skulle få sova lite. Ja, visst är det lite konstigt att man känner så trots att man längtar så efter att de ska komma ut. Men det är ju så mysigt när de sparkar och så inne i magen. :)

Återigen lycka till !!

• jennyz

Tack tack!! Har lite svårt att sova...det är så nära nu...har dock redan sovit typ fem timmar vilket är ung vad jag brukar sova per natt på sistone... om drygt två timmar ringer klockan, så jag hinner kanske somna om en sväng, känns som att jag redan gått in på adrenalinkicken att få barn...

• 3villbli4

Kan tänka mig att det är ganska svårt att sova när man vet vad som ska hända på morgonen. :) Hoppas att er lilla tös ät ute nu och att allt gått bra!!

• 3villbli4

Vi var till bm idag och hon hade pratat med läkaren som vi ska träffa på fredag och hon lovade att senast nästa måndag sätter de igång om det inte är fullt på förlossningen så blir det på lördag el söndag tom. Så nu är det till att bita ihop sista tiden och om en vecka ska han väl vara ute, eller åtminstone på väg ut. :) Allt känns ändå så mycket lättare att veta det.

• äralltupptaget

3 villbli4 - härligt, snart har du en gosig baby ! :)
    Håll ut! Räkna dagarna !

jennyz - hur har det gått ?

Själv har jag inte mycket uppdatering. Allt är bra, inga blödningar , inga sparkar ( vet att det är tidigt men jag längtar sååå mycket att känna dom! )
    Sista semesterveckan, sedan är man tillbaka i ekkorrhjulet,

Fråga till er som fått havandeskapspenning:
    1. var det tjorvigt för er att få det, har läst att många kan bli nekade trots att dom har tungt jobb
    2. hur mycket pengar fick ni ut ? dvs eran lön och vad havandeskapspenningen gav er.
    3. Om man tex blir sjukskriven x antal månader innan man kan söka havandeskapspenning, för tex . komplikationer. Kan läkaren sjukskriva en till förlossningsdatumet, eller skriver dom då bara fram till 2 månader innan? Tänkte att... man får väl ut mer som sjukskriven, vi får ut på afa försäkring, och den är väl 10% om jag inte minns fel, så 80+10 % vid sjukskrivning. men havandeskapspenningen är väl 80% av sjuklönen dvs 80% av lönen.. dvs 60 % av den " normala" lönen... eller har jag helt fel ??
    blev tjorvigt är trött som fan.. klockan är över 2 och jag kan inte sova av någon anledning.. ska nog prova räkna får nu *hehe*

• jennyz

3villbli4: härligt, då är det nära i alla fall!!

Uppdatering: det gick inte så smidigt som tänkt kan man säga... Lilltjejen mår bara bra, hon vägde nästan tre kilo och fick lite hjälp att andas i början men bara en stund igår, nu äter hon som hon ska också... MEN, i mitt fall var det värre, de upptäckte vid snittet att moderkakan växt fast i livmodern så jag slutade inte blöda...det slutade med att de fick söva ner mig och ta bort livmodern... Jag tappade nio liter blod tydligen och var nersövd ung sex timmar igår, vaknade på IVA vid fyra, omtöcknad men annars har det känts helt ok, det ömmar såklart i buken vid snittet, och var lite groggy igår, nu har jag fått komma tillbaka till förlossningen då allt ser bra ut så nu ska jag försöka komma i ordning och börja amma, träffade lilltjejen typ en kvart igår kväll och en halvtimme på fm idag, men nu ska det bli mer, hon har varit på barn4 i väntan på mig... Storasyster ska komma på besök snart, hoppas hon inte blir avskräckt, har bara kateter, dränage i såret och dropp nu...hade betydligt fler slangar igår!!! Känns overkligt!!! Men nu mår vi som sagt var bra, men lär bli kvar några dagar...

• Petto 83

Men fy Jennyz. Skönt att ni mår bra nu efter omständigheterna. Jag har ju legat i Umeå och satt och väntade på överläkaren igår som tydligen blivit kvar på OP så jag satt och hoppades att det inte var du som det hänt något med. måste ha blivit en chock för dig när fu vakna.

själv blev jag utdkriven i går med ungefär samma förhållningsregler som på BB. inte vara uppe och gå så mycket mer än nödvändigt. Men gud så skönt att få komma hem, längtat så efter dessa 10 dagar.

• Snowgirl

Jennyz, Stort grattis till dottern, men fy vilken pärs. Tur att du är på bättringsvägen nu. Stor kram!

• jennyz

Tack! Jo det var en pärs, men det gick rätt stillsamt ändå tills de sövde mig i alla fall, så jag blev aldrig rädd eller så, vilket är skönt!! Lite läskigt dock att veta att man haft respirator!!
    Nu har stolta storasyster varit här och pussat på bebisen... jag är helt slut så jag ska vila igen, de tycker att jag ska ta det lugnare än jag gör, kanske läge att lyssna...

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå