3villbli4: härligt, då är det nära i alla fall!!
Uppdatering: det gick inte så smidigt som tänkt kan man säga... Lilltjejen mår bara bra, hon vägde nästan tre kilo och fick lite hjälp att andas i början men bara en stund igår, nu äter hon som hon ska också... MEN, i mitt fall var det värre, de upptäckte vid snittet att moderkakan växt fast i livmodern så jag slutade inte blöda...det slutade med att de fick söva ner mig och ta bort livmodern... Jag tappade nio liter blod tydligen och var nersövd ung sex timmar igår, vaknade på IVA vid fyra, omtöcknad men annars har det känts helt ok, det ömmar såklart i buken vid snittet, och var lite groggy igår, nu har jag fått komma tillbaka till förlossningen då allt ser bra ut så nu ska jag försöka komma i ordning och börja amma, träffade lilltjejen typ en kvart igår kväll och en halvtimme på fm idag, men nu ska det bli mer, hon har varit på barn4 i väntan på mig... Storasyster ska komma på besök snart, hoppas hon inte blir avskräckt, har bara kateter, dränage i såret och dropp nu...hade betydligt fler slangar igår!!! Känns overkligt!!! Men nu mår vi som sagt var bra, men lär bli kvar några dagar...