• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • 3villbli4

Petto83: Vad skönt att du är hemma igen nu och att allt ser bra ut. Hoppas att det fortsätter så.

jennyz: Skönt att ni också fått åka hem. Kan tänka mig att det blir lite skönt när dottern går lite på förskolan i veckan, drt blir säkert roligt för henne också.

Tack! :) Har sovit sådär i natt, är såklart väldigt nervös och massa funderingar fram och tillbaka. Men jag hoppas att allt ska gå bea och att det inte ska behövas så många gelningar innan kroppen kommer igång. Hoppas att han ska vara ute senast imorgon, men det får vi se. :) Spännande är det ju också så klart. ;)

• jennyz

Lycka till!!!

Petto83: hoppas du kan vila och att pyret får stanna så länge... Skönt att vara hemma i alla fall, även om det inte är lika lugnt... jag har lite jobbigt med dottern också som tycker att jag är lite tråkig och orättvist att jag inte kan bära henne...

• 3villbli4

Ett helt dygn har snart gått och ingenting har hänt. De satte gelé igår 9.45 och så sa de att de skulle kolla 6 timmar senare och sätta ny gelé om inget hänt. Fick knappt några sammandragningar ens och när de kände igen hade inget hänt, ändå gjorde de inget mer igår(det var en annan läkare på kvällen). Fick sen sammandragningar var 5e min som gjorde ont men inte jätte ont. Hände dock inget mer trots det. Nu är sammandragningarna borta och jag har inte sovit en blund i natt, bara gråtit. Blev så besviken att de inte la ny gelé igår, har i natt haft väldigt ont i njurarna också. Så idag känner jag mig väldigt uppgiven, nere och allt känns hopplöst. Om de inte anstränger sig mer idag för att något ska hända så vet jag inte hur jag skulle ta det. Självklart ska de ta det försiktigt så inte bebisen blir stressad. Men samtidigt fick jag ju knappt några sammandragningar alls på den dosen och ger de inte mer så är det klart att det inte händer något mer heller. Tydligen kunde man ge upp till tre doser på ett dygn så det verkar lite konstigt. Jag känner mig hemsk, men nu har jag fått nog, vill bara att det här hemska ska vara över så jag får vår lille kille i min famn.

Det är väl bara bita ihop och hoppas på att det går bättre idag. Förlåt för ett negativt inlägg.

• jennyz

Hoppas det kommer en bra läkare nu på morgonen som hjälper dig!!! Om man kan få upp till tre doser borde du ju fått minst två tycker jag, förstår de inte hur jobbigt du har det!!!! Jag håller tummarna och tänker på dig idag och hoppas på rejäla framsteg!!!

Själv har jag lite ont i magen, tror att det bara är stressmage dock, mamma är dålig, har varit det sedan i onsdags, ont i magen yrsel och på sistone även kräkningar, så igår kväll lyckades pappa övertala henne att åka till akuten, sedan har jag inte hört mer... Förstår hur hon kände när hon var hemma då de opererade mig!! Jag hoppas att det bara är stressen som tagit på hennes kropp!!! Det kom ju i samband med det...

• 3villbli4

Tack. Ja jag tycker det är väldigt konstigt, eftersom de dessutom sa så. Försökte prata med bm lite nu, var samma som igår kväll. Men jag känner inte att det känns riktigt bra. Hon förstod inte alls. Hoppas att det händer något mer idag. Försöker prata med vår lille älskling och ber han titta ut nu, men han verkar tycka det är alldeles för gosigt där inne. :)

Men fy vad jobbigt. Hoppas att du snart hör av dem och att det inte är någon fara. Kan ju tänka mig att det varit väldigt psykiskt stressande för henne nu på slutet. Håller tummarna.

• jennyz

Pappa ringde nu, tydligen en infektion i magen så hon är inlagd, skönt att det "bara" var det!!

De byter väl skift nu så någon annan tar över? Hoppas på någon bättre!!! Har de läst hela din journal!?!?! De kan ju inte ha förstått hur du har och har haft det!!!

• 3villbli4

Åh vad skönt att det inte var något allvarligt. Hoppas att hon kryar på sig och snart är bättre.

Ja de byter väl nästa skift i eftermiddag någon gång så får stå ut med henne så länge. Fick inga bra vibbar av henne varken igår el idag. Och nej jag tror inte hon hade läst i min journal för hon hade ingen aning om att jag varken legat inne massor med ggr med dropp i början eller flera ggr för det här med njurarna nu på slutet. De körde en ctg nu och inte en enda sammandragning. De har helt avstannat. Känns ganska surt, men förhoppningsvis händer det mer på nästa gelé dos.

• jennyz

3villbli4: hoppas att din frånvaro här betyder att han kanske kommit ut redan??? Tänker på dig, och hoppas ni mår bra!!!

• äralltupptaget

3villbli4- åh hoppas du nu fått en bejbis!! :)

Jennyz - vet inte om jag har grattat dig till ditt lilla underverk, men om inte, STORT GRATTIS!!

Hoppas allt går bra!

Själv har jag nu börjat jobba igen efter semestern, känns helt okey. Mår fortfarande bra och känner inte så mycket av bejbisen , annat än att magen växer lite :)
    Längtar tills jag börjar känna sparkarna!!!
    Vi ska på ultraljud nästa fredag och helt plötsligt slog det mig att fan, jag är ju snart i 5:e månaden, vad fort det har gått! Samtidigt som man längtar såå mycket efter bejbisen så är det så kul att vara gravid ( så länge man inte mår dåligt antar jag )

en fråga till er alla som fött barn via IVF, när man har gjort en IVF så får man ju ett datum när barnet tycks ska komma, hur många dagar gick ni över/ födde för tidigt osv.. ?

• 3villbli4

Tyvärr ingen liten prins ännu. Fick gelé igår kl 9.15 och 20 min senare började jag få regelbundna sammandragningar som kändes. Kl 10.20 började de göra ont. Då gick vi ut på promenad och det gjorde ONT och den här gången var de annorlunda, det kändes som någon lagt en tyngd mellan benen på mig och strålade ut i rumpan och låren. De fortsatte göra jätte ont med 3-4 på 10 min fram till 14.40 ca sen avtog de och kom bara var 5e min och gjorde inte längre så ont, de bara kändes. Blev helt förstörd och bara grät. Men bm försökte peppa att det nog bara var livmodern som tog en paus. Och mycket riktigt så efter en timme började de komma tätare och kännas mer igen. Bet ihop och använde min tens och sambon fick kuta och värm på min kornkudde i tid och otid. 18 körde de en kurva och man kunde se att de var lite kraftigare och kom tätt. Bm skulle känna igen och nu hade det faktiskt hänt något. Tappen var en cm kortare och hon tänjde lite så jag fick en sammandragning och så var jag öppen 2-3cm och sen gjorde hon en ordentlig hinnsvepning, gjorde så fruktansvärt ont, skrattade och grät samtidigt. Gissa min lycka när hon sa att hon idag skulle be läkaren om att få ta vattnet!! Den här bm känns mycket bättre. Tog en sovdos i natt och efter mycket om och men avtog värkarna på bricanylen och jag lyckades somna. Nu har bm varit in, de skulle ner på ett halvakut snitt men när de var klar så skulle hon prata med läkaren och höra om hon fick ta vattnet. Håll tummarna snälla!!!

Det blev rätt långt, men tänkte jag kunde uppdatera vad som hänt. :)

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå