• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • jennyz

Vår första dotter föddes på BF, enligt IVFkliniken, RUL daterade henne några dagar yngre men eftersom det var IVF så ändrades inte datumet... Det blev ju snitt även då, men värkarna hade startat så det hade nog blivit kring den dagen annars också...

Skönt att du mår bra, snart kommer du känna av bebisen och då känns det ännu bättre... kul med UL, hoppas ni får fina bilder med er hem!

Här rullar det på, har kommit in i vardagen nu, men gör inte mer än jag behöver, storasyster är på förskolan på dagen, så jag vilar och matar lillasyster i princip. Igår fick jag med sambon och hämtade på förskolan, men blev så trött, ont i kroppen och lite förhöjd temp så jag var nog inte redo än... men dottern blev överlycklig när jag kom, så det var värt det! )

• 3villbli4

Nu blev det absolut ingenting gjort idag. När bm kom tillbaka fr snittet så var det tydligen för många födslar på gång. Så nu vill de avvakta och låta mig vila idag. Känner mig så ledsen och besviken. Förstår ju absolut om det är mycket på förlossningen nu. Men det hjälper inte, känns lika jobbigt ändå. Ville bara hem nu faktiskt, känns onödigt att sitta instängd på ett trångt rum om de inte ska göra mer idag.

• jennyz

Nej vad trist, så nära men ändå inte!!! ja tyvärr kan de inte styra hur många som kommer in...hoppas det snart lugnar ner sig så det blir er tur, för nu verkar det ju i alla fall vara på G... Förstår att det känns riktigt drygt, de hade ju tidigare sagt att det kan ta till onsdag och nu är det snart torsdag... hade ju så hoppats att det skulle gå smidigt för er!!!

• drömmer om ett barn
    jennyz: Stort grattis till er dotter! {#emotions_dlg.flower} Vilken dramatiskt förlossning.. skönt att allt slutade bra trots din enorma blodförlust. Och "tur i oturen" att ni sedan innan bestämt er för att det inte blir några fler barn. Hade säkert blivit väldigt jobbigt mentalt annars. Hur mår du nu?

3villbli4: Herregud, vad du får kämpa i motvind! Förvånad Det måste kännas oerhört tungt att genomlida alla smärtor med njurarna och sedan detta att er son inte kommer ut trots igångsättning. Hoppas att hinnsvepningen gör så att förlossningen sätter igång av sig själv så snart som möjligt. Du är en tapper kämpe.. snart är det över och ni har er lilla prins hos er! Hjärta

Petto 83: Obehagligt med tidig vattenavgång.. Rynkar på näsan tur att det hela avstannade. Hur går det för dig nu? Kan inte vara helt lätt att ta det lugnt när man har ett barn att ta hand om där hemma. Håller tummarna för att resten av graviditeten fortlöper utan problem.

EEJ: Vilken liten sötnos! Solig Tänk att han redan är över 1 månad gammal. Hur går det med vikten? Har ni sluppit sätta tillbaka sonden? Hoppas det!

äralltupptaget: Härligt att höra att allt verkar vara bra med er bebis! Glad Spännande med VUL nästa vecka. Ska ni ta reda på kön?
    Vecka 30
  • jennyz

Jag mår ok, rätt trött och knäckt i kroppen, har lite ömt ärr, men annars ok... hade lite förhöjd temp ikväll, men det blev bättre, om det kvarstår måste jag ringa BB igen, finns väl risk för infektion, det är ovanligt men det är ju typ hela min resa, så jag blir inte förvånad!!
    Ja visst är det skönt att vi redan beslutat att inte skaffa fler barn, alla läkare har beklagat sig, men vi har inte sett det på det sättet eftersom det i sig inte spelar oss någon roll, vi har en alldeles lagom familj nu...
    BM på förlossningen och BB som läst våran resa, IVF, akut kejsarsnitt med första dottern och nu detta, nog har de tyckt att vi genomlidit mer än vanligt..,men som sagt var så fokuserar vi på att vi faktiskt fått två underbara barn, för fyra år sedan hade jag aldrig trott det..

• drömmer om ett barn
    jennyz: Kan tänka mig att kroppen är öm och att du är både trött och mörbultad efter allt detta. Ja, ni har verkligen fått genomgå mer än vad någon borde behöva för att få sin efterlängtade familj. Underbart att det faktiskt gick vägen till slut och att ni fått era guldklimpar! Hjärta
  • 3villbli4

Jag valde att åka hem och sova ikväll, fick med mig en sömntablett. Jag skulle komma tillbaka imorgon. Valde dock att ringa först då jag inte vill utsätta mig själv för besvikelsen att komma dit och de återigen har fullt. Jag förstår ju absolut att de inte kan ta vattnet när de inte har tid att övervaka på samma vis. Kändes nog mest jobbigt att jag satt i flera timmar och väntade på att hon skulle komma och ta vattnet kl 11 som hon sa. Någon borde ju haft tid att bara titta in och säga det. Men nu blev det som det blev. Tanken är att de ska ta vattnet imorgon om det inte är kaos då också. Jag passade även på att åka och pussa och krama på min dotter som bara grät i telefonen och ville att jag skulle hämta henne. Mitt hjärta gick nästan sönder, inte träffat henne sen i fredags, vilket gör det ännu jobbigare att det drar ut på din. Hon gav mig dock väldigt mycket energi den lilla stunden jag höll om henne. Älskade, underbara barn. Skulle det vara fullt på förlossningen åkerjag istället och hämtar henne imorgon.

jennyz: hoppas inte att febern blir värre, nu får det väl vara nog med komplikationer. Hoppas det blir bättre.

drömmer om ett barn: Hur går det för dig nu och hur mår du? Hur går det med domningarna i händerna?

• jennyz

Vilken gullunge!! Förstår att hon saknar dig, förstår också din frustration att inget händer och ändå inte kunna vara med er dotter...hoppas verkligen att de har lugnare imorgon!!!

• 3villbli4

Ringde nu på morgonen och de hade inte tid att göra något, för det var för mycket att göra. Men ändå bad de mig att komma dit för att köra en ctg kurva. Det kändes bara ännu värre att ens behöva åka dit för att sen bara åka hem igen. Ingen mening att hämta dottern heller för vi skulle ringa dit igen efter lunch. Så nu ska man sitta och hoppas hela dagen för att det antagligen inte ska bli något i alla fall. Återigen så är det förståeligt att det är fullt. Men det som gör mig ledsen är att varför kunde de inte påbörjat i helgen, då var det så lugnt på förlossningen lördag till natten mot igår. Nu känns det ju bara värre att de påbörjade igångsättning för att sen avbryta.

• jennyz

Stackare, typiskt att det ska vara så fullt upp nu!!!! hoppas fortfarande att det lugnar ner sig där så de har tid med er idag ändå!!!!!

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå