• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • jennyz

3villbli4; gullig storasyster! Samma här...

Hela85: jag har gått på vattengympa båda graviditeterna, tycker det var kanonbra!

• jennyz

Inte jag, jag provade det en gång innan jag blev gravid och det var inget för mig, jag har så dålig balans så jag fick aldrig någon avslappnad känsla... men har hört att det kan vara jättebra det också... Har gått lite på akupunktur också för ryggen förra graviditeten, vilket var skönt.

• Petto 83

Med sonen gick jag på gravidyoga och tyckte det var väldigt bra. Skönt med avslappning och "lära känna sin kropp" tyckte det hjälpte mig i förlossningen.

Igår blev det en liten läcka igen, inte så mycket alls. Och det har inte kommit något mer sedan dess så jag är hemma och vilar... Vill inte bli inlagd igen, var inte nå kul alls blääää Dock känns det lite typist att jag blivit rätt så förkyld med hemsk hosta som jag haft över en vecka men den ska förhoppningsvis inte påverka läckaget.

• jennyz

Petto83: oj, hoppas det håller tätt nu, du måste verkligen vila!! Vad säger de på sjukhuset, behöver du inte åka in om det inte blir mer? Visst bor ni nära sjukhuset? Med tanke på hur nära jag skulle hålla mig, det är ju betydligt värre för dig...

Själv mår jag mycket bättre nu, fick ta bort stygnen på snittet idag, och hade inskrivning på BVC idag, nu väger hon 2994g, 40g mer än födelsevikten så hon går upp bra i vikt tack o lov! På torsdag åker vi nog till stugan, jag har inte varit där på sju veckor!!!

• drömmer om ett barn
    3villbli4: Måste vara hemskt jobbigt att se sin nyfödda så svag och orkeslös att sömn är det enda som gäller. Skönt att höra att amningen kom igång i alla fall! Har Leon blivit piggare nu? Och hur mår du efter förlossningen, är smärtan från njurarna borta helt? Hoppas det! Solig

Petto 83: Trist med förkylning och hosta, hoppas du är på bättringsvägen snart. Ta det så lugnt du bara kan.. vi vill inte att den lille ska komma ut på ett bra tag ännu.. Drömmer Tur att det bara var en liten läcka denna gång som avstannade av sig själv.

jennyz: Måste vara skönt att få stygnen borttagna. Hur känns det i kroppen i övrigt, har läkningen gått bra? Härligt att höra att Fanny går upp i vikt! Glad Vad mysigt att åka till stugan och koppla av.. kan tänka mig att du saknat den i sommar!
  • jennyz

Jag mår mycket bättre, är dock alldeles öm i musklerna på kvällarna, lite som feberkänska men jag har inte feber, det är väl bara för att jag anstränger mig lite för mycket och vilar för lite...har svårt att vila varje gång Fanny vilar... lite öm på ena sidan av ärret som jag hoppas går över snart...annars bara trött...så efter omständigheterna helt ok!

• Hela85
    äralltupptaget skrev 2013-08-21 20:29:55 följande:
    Petto83- var bor du?
    Jag bor i Luleå, någon som vet om det finns gravidyoga / ställen ni kan rekommendera ?
    Luleå yogacentrum har gravidyoga som jag hört bra om. Kolla även på http://iamyogalulea.com/om-du-tar-klasserkurser/ som har gravidyoga. Inte testat det själv men funderar att börja under hösten.
Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå