• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • drömmer om ett barn
    3villbli4: Vad tråkigt att höra att det var fullt upp på förlossningen även idag! Rynkar på näsan Precis, varför satte dom inte igång dig under helgen medans det var lugnt? Med tanke på din historik och allt du tvingats gå igenom så borde det varit det humanaste att göra tycker man. Hur länge brukar det ta innan allt sätter igång efter hinnsvepning? Såg ctg-kurvan bra ut förresten? Jobbigt både för dig och din dotter att inte få träffas.. måtte denna förlossning starta snart!

Jag mår helt okej. Inga foglossningar hittills (peppar peppar) utan bara uppsvälld och ont i fötterna och ryggen om jag inte vilar tillräckligt. Har ganska mycket domningar i ena handen när jag använder den men på nätterna är det inga problem så skenorna var verkligen en bra investering.
  • äralltupptaget

3villbli4 - var ska du föda ?  dvs vilken stad ?

Jag förstår din frustration om att varken få lilla pyret ur magen, och samtidigt inte kunna ha din dotter i närheten. Men snart är det över - kämpa!!!

• 3villbli4

Kl 14.50 ringde en bm fr förlossningen igår och sa att hon hoppat in extra så om vi ville var det bara komma in så skulle de sätta igång. Kl 16 tog hon vattnet, då var jag öppen 2 cm och 2 cm kvar av tappen, så inte helt moget. 16.20 satte de dropp och efter 17 började lite smått värkar komma. Men inte förrän runt 17.45 började de göra ont. 18.30 var jsg öppen 3 cm och 1 cm kvar av tappen. Kl 20 gjorde värkarna riktigt riktigt ont så jag skrek efter ryggbedövning när bm sa att det bara var öppet 5 cm. Narkosläkaren hann bara tvätta ryggen sen började jag känna att nu trycker det på. 20.40 började jag krysta och 20.50 var han ute. Ingen av oss kunde fatta att det gått så fort. 3030 g och 49 cm lång. Vilken känsla!!! Han hade svårt att hålla värmen och gick ner till 34, 5 i temp var därför trött och ville inte suga, så de fick koppmata med lite ersättning. Han bara sover men försöker få honom att amma, är bara kämpa på. Nu är det bara njuta!!!

• jennyz

Grattis!!! Härligt att han kom så fort!! Ja nu ska vi njuta av våra underverk, hoppas du mår bra! Fanny har också sovit väldigt mycket så det varit en kamp att få i henne mat var tredje timme som de rekommenderat, men känns som det vänt nu, hoppas det för jagvill att hon ska gå upp mer i vikt...hon är inte riktigt uppe i födelsevikten än, men nära nu...

Njut av pyret nu!!!

• Hela85
    3villbli4 skrev 2013-08-16 10:28:13 följande:
    Kl 14.50 ringde en bm fr förlossningen igår och sa att hon hoppat in extra så om vi ville var det bara komma in så skulle de sätta igång. Kl 16 tog hon vattnet, då var jag öppen 2 cm och 2 cm kvar av tappen, så inte helt moget. 16.20 satte de dropp och efter 17 började lite smått värkar komma. Men inte förrän runt 17.45 började de göra ont. 18.30 var jsg öppen 3 cm och 1 cm kvar av tappen. Kl 20 gjorde värkarna riktigt riktigt ont så jag skrek efter ryggbedövning när bm sa att det bara var öppet 5 cm. Narkosläkaren hann bara tvätta ryggen sen började jag känna att nu trycker det på. 20.40 började jag krysta och 20.50 var han ute. Ingen av oss kunde fatta att det gått så fort. 3030 g och 49 cm lång. Vilken känsla!!! Han hade svårt att hålla värmen och gick ner till 34, 5 i temp var därför trött och ville inte suga, så de fick koppmata med lite ersättning. Han bara sover men försöker få honom att amma, är bara kämpa på. Nu är det bara njuta!!!

Å va skönt att det äntligen är över, och stort grattis till er son! :)
  • Petto 83

3villbli4: Äntligen, äntligen får ni njuta av eran son. Stort stort grattis till er :) Som du fått kämpa och bita ihop... Hoppas din kropp återhämtar sig snart så du får må bra också!!

• drömmer om ett barn
    3villbli4: Åh, vad glad jag blir av att höra att er efterlängtade son äntligen har kommit.. stort grattis till er!! {#emotions_dlg.flower} Skönt att själva förlossningen gick snabbt och utan problem. Ja, bortsett från att du inte hann få bedövning förstås. Han hade verkligen bråttom ut! Glad Njut nu av första tiden med er lillgosse, kram.
  • äralltupptaget

3villbli4- äntligen är det över för dig/ er och ni kan börja njuta med den nya familjemedlemen !! Stort grattis !!!

• 3villbli4

Tack alla!! Det har varit två jobbiga dagar. Leon, som han ska heta, har bara sovit sen han föddes i princip. Han är för trött för att äta och blodsockret har varit jätte lågt. Barnläkaren kom och tittade på honom idag och de tog prover men det verkarinte vara något fel. De tror att det är för att han är lite liten, han har inte mycket underhudsfett. Efter mycket om och men och en bm som tvingade så fick vi till en bra amning nu för ett tag sen. Jag grät av lycka. Hoppas det är på väg åt rätt håll. Storasyster har i alla fall varit här både idag och igår, hon är så stolt och älskar honom verkligen!! Men nu hoppas jag att det ska vända så man kan njuta riktigt, man blir ju så orolig för dem.

• Hela85

Är det nån av er som testat vattengymnastik när ni varit gravid? Funderar om man kanske skulle ta och testa. Har ont i ryggen och svanken varje dag så det kanske kan vara en bra träningsform tänkte jag.

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå